Norra ja Belgia tarbijakaitsjad võtsid eesmärgiks reastada Euroopa lennufirmad keskkonnasõbralikkuse järgi, et loodusest hoolivatel reisijatel oleks lihtsam valikuid teha. Ülesanne osutus aga keeruliseks, kuna paljud lennufirmad ei soovinud taolisi andmeid avaldada.
Lennufirmad on keskkonnamõjude osas kidakeelsed
Ülevaate saamiseks võtsid tarbijakaitsjad erinevate lennufirmadega kontakti ja küsisid, mida nad keskkonnamõjude vähendamiseks konkreetselt ette võtavad. Samuti käidi kullipilguga üle firmade veebilehed, saamaks teada, millist infot reisijatele esitatakse.
Norra tarbijakaitse tõdeb oma veebilehel avaldatud teates siiski, et suurt lennufirmade keskkonnasõbralikkusest või vaenulikkusest ei õnnestunud teada saada. Küll aga tuli selgelt välja tihe võitlus odavama piletihinna pakkumisel.
«Reisijate jaoks on tähtis, et saaks võimalikult väikese raha eest võimalikult kaugele lennata. Selles mõttes on lennufirmade vähene keskkonnast hoolimine ja sotsiaalne vastutus osalt ka klientide süü,» seisis teates.
Kokku kaasati ülevaatesse 19 lennufirmat ja vaid neli neist olid valmis vabatahtlikult osalema ja näitasid tarbijakaitsjatele oma dokumente. Osalemisest keeldujate seas olid näiteks odavlennufirmad Norwegian ja Ryanair.
Samuti tuli välja, et lennufirmadel pole ühtset süsteemi, kuidas mõõta heitgaase ja keskkonnakoormust. Nii pole hinnangud võrreldavad ja loodust tähtsaks pidavatel tarbijatel on keeruline otsust teha. Otsustamise teeb keeruliseks ka firmadepoolne infoga vassimine.
Hea hinnangu andsid tarbijakaitsjad siiski kuuele firmale: Air France KLM, Lufthansa, SAS, Blue1, Thomas Cook ja Spanair.