Tarbijakaitseametile esitati tähtaegselt 808 kaebust seoses maksejõuetu ASi Top Tours ärajäänud reisidega.
Top Toursi vastu laekus nõudeid üle 8 miljoni krooni
Nõuete kogumaht reisitasu tagastamiseks pakettreisi ärajäämise tõttu või hüvitise saamiseks pakettreisi ärajäänud osa eest on tarbijakaitseameti teatel 8 027 549 krooni. Lisaks on ametile esitatud nõudeid reisijate Eestisse naasmiseks tehtud hädavajalike kulude katmiseks.
Kaebuste menetlemine võtab tarbijakaitseameti sõnul oodatust rohkem aega, sest neid laekus esialgu arvatust rohkem ning on ilmnenud täiendavat menetlemist vajavad asjaolud. Näiteks paljude kaebuste juurde ei ole lisatud lepinguid ja makset tõendavaid dokumente, vahel soovitakse ka kindlustusmaksete, lennujaamamaksude ja muude mitteasjakohaste maksete hüvitamist.
Mitmed vahendajad pole pakette müües ostjat teavitanud, et reisikorraldaja on Top Tours. Sellisel juhul pole võimalik ostja nõudeid tagatisrahast hüvitada, sest võlaõigusseadusest tulenevalt vastutab ostja ees siis vahendaja.
Olukorda kaebustega illustreerib tarbijakaitseameti sõnul fakt, et 355st põhjalikult kontrollitud kaebusest on osutunud täiesti korrektseks ja põhjendatuks vaid 100. Seni kontrollitud ja puudustega nõuete osas on amet inimeste ja reisivahendajatega ühendust võtnud ning andnud võimaluse puudused likvideerida.
Praegu ei ole tarbijakaitseamet teinud ühtegi väljamakset tagatisrahast ega tee neid enne, kui põhjalik igakülgne kontroll on teostatud. Amet palub kõikidelt kannatust ning jagab enda sõnul täiendavaid selgitusi pärast menetlustoimingute lõppemist.