Kehvem asendushotell rikkus puhkusereisi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Piret Lakson
Copy
Rand Türgis.
Rand Türgis. Foto: SCANPIX

Möödunud sügisel Türki puhkama sõitnud kahe reisija väitel pakuti neile majutust viletsamas hotellis, kui reisikorraldaja algselt lubanud oli. Tarbijakaebuste komisjoni abiga saavad mõlemad puhkajad tagasi 50 eurot.

Reisikorraldaja GoAdventure ja kaks tarbijat sõlmisid mullu 4. septembril pakettreisilepingu. Puhkusereis Türki toimus ajavahemikus 10.-17. september. Kumbki puhkaja maksis reisi eest 521,50 eurot.

Pakkumise kohaselt pidi reisijad majutatama viietärnihotelli Happy Elegance 5* tingimusega all inclusive. Sihtkohta saabumisel majutati reisijad aga neljatärnihotelli Anjelique Resort 4*, Hotel & Spa.

Viimases hotellis paigutati reisijad järgmisel päeval teise tuppa reisikorraldaja algatusel. Teisel korral paigutati nad ümber reisijate endi algatusel. 19. septembril esitasid nad reisikorraldajale pretensiooni, kuid nõuet ei rahuldatud.

Reisijate sõnul rikkusid äärmiselt ebamugavad/sobimatud majutustingimused nende planeeritud puhkusereisi. Sestap soovisid nad reisimaksumusest tagasi saada kokku 400 eurot.

30. novembril esitasid nad avalduse tarbijakaitseametile, milles väitsid, et pakettreisi tingimustel korraldatud reisi majutustingimused ei vastanud kauplejate poolt esitletud kvaliteedile.

Lubatud viietärnihotelli asemel pakuti majutust madalama klassi hotellis. Majutustingimused olid nende sõnul väga halva kvaliteediga: tube ei koristatud, tubades ja koridorides toimus remont; seintelt kobrutas värv; ühes toas oli kanalisatsioon umbes. Viimases asendustoas oli vaid üks voodi, mis ei olnud majutuseks sobiv kahele naisele.

GoAdventure oli seisukohal, et reisijatele pakutud asendushotelli tingimused on esialgselt lubatud hotelliga samaväärsed.

Reisikorraldaja sõnul tegid nad kõik endast oleneva ja võtsid tarvitusele mõistlikud abinõud majutusteenuse pakkumisel. Samuti leidis GoAdventure, et hotelli vahetus ei saanud tarbijaid kaebuses märgitud ulatuses häirida ning tarbija ei esitanud ka tõendeid, mis kinnitaksid hotelli seisukorda kaebuses esile toodud kujul.

Kinkekaart ei sobinud

Kaupleja pakkus hüvitist 30 euro väärtuses kinkekaardi andmisega. Reisijad sellega ei nõustunud ja esitasid 17. veebruaril avalduse tarbijakaebuste komisjonile.

Reisijad soovisid komisjoni abiga reisitasust tagasi saada kokku 400 eurot. Komisjon leidis, et reisitasu tagastamise nõue on osaliselt põhjendatud.

Vaidlust ei ole selles, et tarbijatest sõltumata põhjusel majutati nad sihtkohta saabumisel kokkulepitust erinevasse hotelli. Saabumisele järgneval päeval toimus asendushotellis teistkordne ümbermajutus, mida komisjon hindab ebamugavusena, mille talumist ei pidanud majutusteenuse puhul eeldama.

Samas leiab komisjon, et tarbijate etteheited asendushotelli kvaliteedile ei ole tõendatud. Majutusteenuse mittevastavust saab hinnata lubatud majutuse ja tegelikult pakutud majutuse võrdlemisel.

Komisjonile ei ole esitatud  tõendeid, millest saaks järeldada, et asendushotelli tingimused olid esialgselt pakutud hotelli majutustingimustest kehvemad.

Komisjonil pole ka tõendeid, et reisijatele pakutud teises toas ja hotellihoone vastavas tiivas oleks olnud ebasanitaarsed tingimused.

Kolmas ümbermajutus toimus reisijate algatusel. Nad selgitasid, et neile ei sobinud majutus hotelli kõrvaltiivas. See ei ole aga komisjoni hinnangul asjaolu, mida saaks pidada reisikorraldaja poolseks lepingu rikkumiseks.

Komisjon hindab kahetsusväärseks, et tarbijatele kolmanda valikuna pakutud majutus asendushotellis on tagasihoidlikumate tingimustega, kuid sellesse olukorda sattusid tarbijad enese valiku, mitte reisikorraldaja tegevuse tõttu.

Seaduse järgi vastutab pakettreisiteenuse osutaja tarbija ees ka oma lepingu partnerite teenuste  vastavuse eest.

Komisjoni hinnangul on asendushotelli pakkumise ja selles omakorda järgmisel päeval toimunud ümbermajutusega põhjustatud ebamugavused asjaoluks, mis annavad seaduse alusel õiguse alandada teenuse hinda 50 euro ulatuses reisija kohta.

GoAdventure pidas õiglaseks maksta kummalegi tarbijale tagasi 50 eurot.

Tagasi üles