Tarbijakaitseamet palub kõigil eraisikutest tarbijatel, kes on tasunud reisibüroole GoldTravel OÜ tulevikus toimuma pidanud reiside eest, esitada selle kohta avaldus hiljemalt 11. aprilliks. Tähtajaks esitamata nõudeid ei rahuldata.
Tarbijakaitseamet ootab maksejõuetu reisifirma kohta avaldusi
Avalduse esitamiseks on tarbijakaitseamet töötanud välja spetsiaalsed vormid, mis on kättesaadavad siin. Avaldus koos koopiatega nõuet tõendavatest dokumentidest (reisileping/vautšer/arve ja maksekinnitus) tuleb esitada ametile aadressil Rahukohtu 2, 10130 Tallinn või e-posti aadressil info@tarbijakaitseamet.ee. Avaldusele tuleb lisada ka oma pangakonto number.
Kui reisi eest on tasutud krediitkaardiga, tuleb krediitkaardimakse tühistamiseks pöörduda viivitamatult panga poole. Reisitõrkekindlustuse olemasolul tuleks pöörduda kindlustusandja poole, et selgitada välja, kas reisifirma maksejõuetus on kindlustusjuhtum kindlustusandjaga sõlmitud kindlustuslepingu mõistes.
GoldTravelil on 13 000 euro suurune tagatis, mis on seatud Salva Kindlustuse AS-is. Turismiseaduse järgi on reisiettevõtja tagatisraha mõeldud reisijate reisilt tagasitoomiseks, nende majutamiseks kuni reisi lähtepunkti naasmiseni, reisitasu tagastamiseks tarbijatele pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise maksmiseks pakettreisi ärajäänud osa eest ja tarbijale tasu tagastamiseks lunastamata pakettreiside kinkekaartide eest.
Juhul, kui on ostetud üksikuid reisiteenuseid (nt ainult lennupilet või ainult majutus) või kui maksja on juriidiline isik, ei kuulu nõue tagatisrahast hüvitamisele.
Tarbijakaitseamet kuulutas möödunud reedel välja GoldTraveli maksejõuetuse reisiettevõtja suutmatuse tõttu täita pakettreisilepingutest tulenevaid kohustusi tarbijate ees. Seoses sellega jäävad ära kõik reisifirma vahendatud ja tulevikus toimuma pidanud reisid.