ASi Estonian Air juhatuse esimehe Andrus Aljase sõnul on ettevõtte lähiaja olulisim eesmärk luua lennuvõrk, kus Eestist oleks Euroopa suunal kaetud 30 populaarsemat sihtkohta.
Estonian Air suurendab otsesihtkohtade arvu
Nimetatud sihtkohad peaksid lennufirma juhi hinnangul kaetud olema lendudega kaks korda päevas otse või siis ühe ümberistumisega, mille puhul ooteaeg ei ületaks 1,5 tundi.
«Paremate lennuühenduste tagamise eelduseks on ühelt poolt väiksemate ja ökonoomsemate lennukite hankimine ning teisalt ka Eesti kui sihtkohariigi atraktiivsuse suurendamine,» märkis Aljas.
Hetkel lennutab Estonian Air ligi 20 otsesihtkohta. Samas tõdes Aljas, et uute sihtkohtade lisamine ja ettevõtte üldine majandusseis ei ole omavahel otseselt seotud.
«Võib lennata ainult kümnesse sihtkohta ja majandada ettevõtet väga kasumlikult, samas võib lennata ka 50 sihtkohta, jäädes suurde miinusesse. Küll on Eesti turul tegutsemiseks oluline nõudlusele sobiva lennukitüübi olemasolu,» nentis ta.
Kolme uue Bombardieri lennuki soetamine aitabki ettevõttel parandada olemasolevat lennugraafikut, avada uusi liine ja tegutseda senisest veelgi ökonoomsemalt.
Selle aasta arengute suhtes on Estonian Air mõõdukalt optimistlik. Aasta esimeste kuude reisijanumbrid räägivad languse stabiliseerumisest, mis on ettevõttele positiivne märk.
«Estonian Airi tulemused näitasid juba märtsis – lennusektori jaoks traditsiooniliselt kehvas kuus – märkimisväärset tõusu.
Kahetsusväärsel kombel korrigeerisid numbreid aprillis toimunud ootamatud lennuseisakud, kuid maikuu reisijate arv kujunes jällegi oodatust pisut paremaks, jäädes eelmise aastaga enam-vähem samale tasemele,» ütles Aljas.
Lootusrikkalt vaatab lennufirma ka Leedu turule, kus kasvatati oma reisijate arvu ligi veerandi võrra. Mais oli Tallinna-Vilniuse-Amsterdami lendude täituvus 89,2 protsenti, mis on alles veebruari keskel avatud lennuliini kohta väga hea tulemus.
«Estonian Air on lühikese ajaga Leedu turul oma positsioone oluliselt tugevdanud, tõustes kolme ja poole kuu jooksul reisijate arvu poolest marginaalsest tegijast suuremate rahvusvaheliste vedajate kõrvale,» lisas Aljas.
Uutest sihtkohtadest on ettevõttel kavas avada 5. juulist Tallinna-Ateena liin, lisaks käib töö ka teiste sihtkohtade suunal.