Tarbijakaitseameti spetsialisti Hanna Turetski sõnul uuritakse neilt messil kõige enam lennureisija õiguste kohta, kuid on päritud ka konkreetse ettevõtte tegevuse kohta.
Tarbijakaitsel on reisimessil käed-jalad tööd täis
«Paljud on teada tahtnud lennureisija õiguste kohta ning mida peaksid nad tegema enne reisi ostmist. Samamoodi on käinud inimesed küsimas konkreetse ettevõtte kohta, et kas see on meie mustas nimekirjas, kas sellel on tagatis olemas või mitte,» rääkis Turetski.
Ta nentis, et on nende paari päeva jooksul näinud juba päris palju nägusid, kes on ka varasematel aastatel ametilt nõu küsinud. «Ütleme nii, et palju reisinud inimesed on oma õigustest teadlikumad, kuid tegelikult on ikka päris palju neid, kelle teadlikkus on madalam,» möönis Turetski.
Mõned aasta tagasi tegi Tourestil ahvatlevaid pakkumisi reisifirma, kes päev hiljem tegevuse lõpetas. Turetski avaldas lootust, et selliseid juhtumeid enam ei kordu. «Kõike me kontrollida ei saa, kuid tagatise kontroll ja registreeringu olemasolu on tarbijakaitseameti üks prioriteetseid järelevalvetegevusi. Samuti pöörab Touresti korraldaja aastatega üha rohkem tähelepanu sellele, et eraldada terad sõkaldest ja et tõepoolest oleks esindatud võimalikult usaldusväärsed ettevõtted. Ent mitte kunagi ei ole midagi sada protsenti garanteeritud,» tõdes Turetski.
Turismimessil Tourest 2014 jagavad tarbijakaitseamet ja välisministeerium nõu, kuidas targalt reisida.