Reportaaž turismimessilt: Lotte, Bulgaaria ja Seišellid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Eile sai avapaugu reisisellide suursündmus – pühapäevani vältavale turismimessile Tourest oli kogunenud palju uudistajaid, et paika sättida oma suvised puhkuseplaanid.

Ehkki turismimess avas uksed kell 10 hommikul, oli juba kella 11 ajal raske parkimiskohta leida. Messikeskuse ees peibutas bussifirma Ecolines soodsate pakkumistega Riiga, Vilniusse ja Peterburi. Möödujaile tegi nalja see, et bussimootor hirmsasti tossu välja ajas. «Hea reklaam küll,» naeris üks vanem mees.

Messi peahallis avanes vaade arvukatele boksidele, neist silmatorkavaim oli Viking Line’i oma. Üks laevafirma magusamaid pakkumisi on suvine Tallinna-Stockholmi kruiis, mille päevahind on poole odavam. Peahallis oli uudishimulikke pea igas boksis, ent märksa rohkem kogunes inimesi suurte reisifirmade, nt Go Traveli, Novatoursi ja Estraveli juurde.

Novatoursi pakkumisi uurinud perekond plaanib augustis reisi Bulgaariasse ning nad valisid Novatoursi ja Go Traveli pakkumiste vahel. «Mõlemad olid head, kuid mõtleme veel,» ütles Heidi Parkkanen, kes oli messil koos abikaasa Arvi ja pisipoja Carliga.

Ta tunnistas, et tunneb varasemate halbade kogemuste tõttu huvi vaid suuremate reisifirmade vastu, kuna mitu ettevõtet on vahetult pärast nende reisi pankrotti läinud. «Suurte firmadega julgeme minna, kuid enne uurin siiski internetis tausta,» möönis Parkkanen. «Siin on nii palju ettevõtteid, millest me pole isegi kuulnud.»

Kõige huvitavam oli pere sõnul hall «Puhka Eestis», kus on esindatud Eesti turismipiirkonnad maakondade kaupa, andes hea ülevaate siseturismi võimalustest. «Lottemaa on väga vahva!» ütles Parkkanen. Perele hakkasid silma mõned puhkekülad, millest nad ei olnud enne kuulnudki, kuid kuhu nad siis ehk suvel külla sõidavad.

Kevadekuulutaja

Pensionär Urve Laisaar tuli Eesti poolele otsima häid spaade pakkumisi. Endine giid, kes on pea igal aastal Tourestil käinud, leidis, et lettidel on suveniire ja toiduaineid rohkem kui kunagi varem. «Kõik on toonud välja kohaliku koloriidi,» märkis Laisaar.

Keskpäeval avas messi majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, kes peab üritust toredaks kevadekuulutajaks. «Inimesi oli palju, tavaliselt esimesel päeval külastajaid ehk nii palju ei olegi,» märkis minister.

Messi näol on tema sõnul tegemist ühe olulise sündmusega, mis aitab Eesti inimestel teha suviseid ja miks mitte ka kevadisi reisiplaane. «Alati on kosutav viibida «Puhka Eestis» paviljonis, mis annab hea ülevaate Eesti erinevatest paikadest. Selline ühtsem maakondlik vaim on selgelt märgatav - rohkem on ühisprojekte maakonnasiseselt,» jagas Parts muljeid.

Ministri sõnul on meie turismiettevõtete peaküsimus, kuidas pakkuda uusi põhjusi, miks Eestisse tulla ja siia pikemalt jääda. «Eks see tähendab paremat kvaliteeti ja kindlasti uusi atraktsioone, uusi teenuseid ja uusi magneteid,» nentis Parts, kes peab tänavu üheks olulisemaks arenduseks Lottemaa teemaparki. Täna lõbustabki messil lapsi Leiutajateküla Lotte.

«Kindlasti tasub ära märkida ka messi uued tulijad: Portugal oma lennuliiniga (TAP Portugal - toim), mis tuleb Eestisse mitte ainult selleks, et avardada eestlaste reisimisvõimalusi Lõuna-Euroopasse, vaid ka Lõuna-Ameerikasse,» rääkis Parts. Samuti on tal hea meel, et meie naaber Leningradi oblast näeb Eestit potentsiaalse turuna ning eestlaste jaoks on kindlasti uueks põnevaks sihtkohaks ka Seišelli saared.

Messi ametliku osa sees kuulutati välja Eesti Turismifirmade Liidu aastaauhinnad. 2013. aasta turismiedendajaks sai Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov. Parimaks turismiobjektiks valiti SA Kiviõli Seiklusturismi Keskus, mille üks juht Janek Maar tahaks keskust edaspidi perekesksemaks muuta.

Touresti korraldava turismifirmade liidu peasekretär Kristen Lahtein on tänavust messi iseloomustanud kolme märksõnaga: Egiptust asendavad uued sihtkohad, Venemaa turistide huvi kasv Eesti vastu ning tihenenud seminariprogramm. Uuteks sihtkohtadeks on näiteks Seišellid, Portugal ja Assoorid ning Taani.

Peahallis on esindatud reisikorraldajad ja -bürood, hotellid, spaad ja palju muud. Eraldi «Puhka Eestis» hallis on Eesti turismipiirkonnad. Lisaks on laste- ja laadahall. Kohal on ka välisministeerium ja tarbijakaitseamet, kellelt saab nõu küsida.

Turismimess Tourest 2014 toimub 14.–16. veebruarini Eesti Näituste messikeskuses, kus osaleb ligi 500 eksponenti 24 riigist. Üksikpilet maksab kaks eurot, perepilet kolm eurot.

Märksõnad

Tagasi üles