«Muidugi ei ole see normaalne, et ostan 50-eurose pileti ja kui lend jääb ära, siis makstakse mulle selle eest kuni 600 eurot kompensatsiooni,» arvas ta.
Mõeldes suhteliselt lühikesi liine teenindava Estonian Airi näitele, rõhutas Savisaar-Toomast klauslit, et kuni 90-minutilise hilinemise juures ei tekiks neile kohustust maksta jätkulendude hüvitist. «Kui kogu lend hilineb kolm tundi, siis maksab juba suurema otsa vedaja, mis on suurem lennukompanii ja kellel on ka rahaline ruum suurem,» selgitas ta.
Lõplik uus lennureisijate õiguste pakett, milles on üksmeelel nii Euroopa Komisjon, europarlament kui Euroopa Liidu nõukogu, tõenäoliselt enne sügist ei valmi.
Võimalikud muudatused
• Käsipagas. Lisaks standardsuuruses kohvrile peaks reisijal olema õigus võtta tasuta pardale väike käekott, üleriided ja kilekott lennujaamapoest ostetud asjadega.
• Reisijaid tuleb teavitada. Lennukompaniid peaksid igas jaamas, kuhu neil liin käib, avama reisijatele infot jagava kontaktpunkti, mis oleks lahti ajani, kui viimase lennu reisijad on lahkunud.
• Lennukile laskmine. Tagasilennule tuleb lubada inimesed, kes pole sama pileti esimest otsa kasutanud. Kui lennukis on kohti müüdud rohkem, kui sinna inimesi mahub, tuleb mahajäävatele reisijatele maksta hüvitist.
• Inimesed salongis. Lennuki salongis peavad olema tagatud jahutus, soojendus, pääs tualetti ja joogivesi. Pärast rohkem kui kahetunnist ootamist maa peal tuleb reisijatel lubada lennukist väljuda, rohkem kui kolm tundi kestnud ootamise järel tuleb reisijatele võimaldada saada hüvitist või asenduslend.
• Kaebustele vastamine. Kliendil on õigus esitada lennufirma vastu kaebus kolme tema reisile järgneva kuu jooksu. Lennufirma peab kinnitama kaebekirja kättesaamist seitsme tööpäeva jooksul alates selle saabumisest ja vastuse andma hiljemalt kahe kuu jooksul.
Allikas: Euroopa Parlament