Lugeja küsib: kas lennufirma maksab hüvitist, kui lend hilineb ekstreemsete ilmaolude tõttu?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Estonian Airi lennuk.
Estonian Airi lennuk. Foto: Toomas Huik / Postimees

«Pühapäeva õhtul oli ekstreemsete ilmaolude tõttu Tallinna Lennujaama lennurada mõnda aega suletud, mistõttu jäid mitmed lennud hiljaks, sealhulgas Estonian Airi lend. Kas lennufirma maksab reisijale hüvitist, kui tal puudub reisikindlustus?» uuris Tarbija24 lugeja.

Vastab Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen.

Pühapäeva õhtul mahasadanud jäävihm ja tugev külgtuul muutsid lennuraja ohtlikult libedaks, mistõttu tuli mitu Tallinna poole teel olnud lendu Helsingi Vantaa lennuväljale suunata. Samal põhjusel hilinesid ka mitmed väljalennud Tallinna lennujaamast.

Kui kõrvalekalle liinigraafikust on põhjustatud sobimatute ilmastikuolude tõttu, siis lennuvedajad reisijatele hüvitist ei maksa. Küll aga on neil kohustus pakkuda hoolitsust, mis hõlmab toitlustamist, vajadusel ka majutust ja asenduslennu pakkumist ning kommunikatsiooni võimaldamist (kaks telefonikõnet või e-kirja saatmine).

Lennutranspordis tuleb arvestada võimalike lennuliikluspiirangute ja ilmastikuoludega. Seetõttu ei ole igas olukorras võimalik lennugraafiku kõrvalekaldeid vältida. Seda silmas pidades on tungivalt soovitav ajakriitilised reisid planeerida piisava ajavaruga ning sõlmida reisikindlustus.

Tagasi üles