Mis juhtub siis, kui proovida õhus lennukiust avada?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Liis Velsker
Copy
Õhus olles pole lennukiust võimalik avada.
Õhus olles pole lennukiust võimalik avada. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Nii mõnigi reisisell on mõelnud, et mis saab siis, kui mõni reisija püüaks õhus olles lennukiust avada.

Piloot ja veebilehe askthepilot.com autor Patrick Smith püüdis väljaandele news.com.au selgitada, kas see on võimalik ja põletavale küsimusele vastust anda.

«Tundub, et ei möödu nädalatki ilma, et ma ei kuuleks lugu reisijast, kes püüdis lennukis avada avariiväljapääsu, kuid keda takistasid kaasreisijad, kes kartsid langemist troposfääri,» teatas Smith.

Piloot nentis, et seesuguste lugude puhul mainitakse harva kõige olulisemat – mitte keegi ei saa avada lennukiuksi ja avariiväljapääsusid, kui lennuk lendab. Selle põhjus on väga lihtne: salongis olev õhurõhk ei lase neid lahti teha.

Praktiliselt kõik lennuki väljapääsud avanevad Smithi sõnul sissepoole, mõned liiguvad avades ka n-ö üles lae poole. Mõni võib ka hiljem avatuna väljapoole kiikuda, kuid esmalt avaneb luuk ikka sissepoole. «Isegi mitte maailma kõige tugevam inimene ei suuda olla üle jõust, mis hoiab neid väljapääse kinni,» kinnitas Smith.

Piloodi sõnul surub tüüpilisel lennukõrgusel igale ruutjalale (umbes 0,09 ruutmeetrit – toim) ligi 500-kilogrammine raskus.

Tagasi üles