Jaanipühadel võib Kuivastu-Virtsu liini teenindada kaks uut laeva

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Martti Kass
Copy
Pildil on parvlaeva Muhumaa esimene reis Rohuküla sadamast.
Pildil on parvlaeva Muhumaa esimene reis Rohuküla sadamast. Foto: Liis Treimann.

Esialgsete plaanide kohaselt võivad jaanipäeval Kuivastu-Virtsu liinil sõita mõlemad uued Väinamere Liinide parvlaevad.

Algselt pidi OÜ Väinamere Liinid tooma parvlaeva «Muhumaa» kaldarampide katsetamiseks Kuivastu-Virtsu liinile juba 15. mail, kuid see lükkus kuu aega edasi, kirjutas Meie Maa.

Saaremaa Laevakompanii teise uue parvlaeva «Saaremaa» ristimistseremoonia tuleb 28. mail Norras Fiskerstrandi laevatehases ja ehitajad annavad praeguse kava kohaselt laeva tellijale üle juunikuu teisel nädalal.

 Seejärel alustab parvlaev «Saaremaa» koduteed. Kui ikka kõik ka nii läheb, teenindavad mõlemad laevad jaanipühade ajal Kuivastu- Virtsu liini.

«Ma ei oska öelda, kas kaks uut laeva jaanipühadel Kuivastu- Virtsu liinil sõidavad, kuid Heltermaa sadam tuleb korda teha,» ütles SLK tegevjuht Tõnis Rihvk.

7. mail ilmnes Heltermaa sadamas, et parvlaeva «Muhumaa» võimsad sõukruvid on ühe erosioonikaitseplaadi serva teise plaadi peale kergitanud. Selliseid 30 cm paksuseid ja 3x3 meetri suuruseid plaate on sadamavees üle 150.

Praegu tehakse Heltermaa sadamas veel ekspertiisi teist etappi. «Täna on veel otsustamata, mis seal üldse teha. Rohkem ma ei kommenteeriks, selleks on eksperdid palgatud,» rääkis eile Saarte Liinide arendusdirektor Peeter Oopkaup.

Et vältida sarnast juhtumit Kuivastu ja Virtsu sadamates, kaetakse needsamad erosioonikaitseplaadid seal omakorda 20 cm paksuse armeeritud monoliitbetooniga.

Kuigi hiidlased on juba parvlaeva «Muhumaa» jõudnud üksjagu kritiseerida, tuleb «Saaremaa» selle täpne koopia.

Tagasi üles