Reisifirma plaanib tarbijakaitsjate otsuse peale kohtusse minna

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Välismaale arsti juurde tullakse sageli mitmeks päevaks ja suurte kohvritega.
Välismaale arsti juurde tullakse sageli mitmeks päevaks ja suurte kohvritega. Foto: SCANPIX

Tarbijakaebuste komisjon otsustas, et Viru Reisid OÜ peab kahjutasu maksma kahele kliendile, kes tulid reisile viisadeta. Reisifirma selle otsusega ei nõustu.

Tänavu suvel viis Viru Reisid OÜ oma kliendid Ida-Euroopa ringreisile. Kaks halli passi omavat reisijat pidid aga Poola-Ukraina piiril tagasi pöörduma, sest neil puudus kohustuslik viisa. Kliendid leidsid, et süüdi on reisifirma, kes neid viisa nõudest ei teavitanud. Nii nõutakse ettevõttelt 891 eurot kahjutasu ärajäänud pakettreisi eest ning Eestisse sõidu kulude eest.

Viru Reisid OÜ selle maksmisega aga ei nõustu, mistõttu arutas juhtunut tarbijakaebuste komisjon. Reisifirma tegi ettepaneku, et korraldab klientidele sama summa eest reisi neile sobival ajal, kuid ettevõte ei leia, et oleks süüdi selles, et klientidel viisat ei olnud.

Viru Reisid OÜ juht Anatoli Männi selgitas, et kaks klienti kuulusid suuremasse gruppi, kellel oli oma grupivanem. «See on üks sõpruskond ja nad on meiega reisinud läbi mitu riiki,» kinnitas Männi.

Reisiettevõte suhtleski grupivanemaga ja andis tema kaudu teavet kogu grupile. Grupivanema kohustuseks jäid ka ette valmistada ja reisifirmale edastada vajalikud dokumendid. Reisijatel oli aga kohustus tutvuda reisitingimustega.

Müüja peab teavitama

«Grupile tuleb edastada täpne info. Ma ei tea, miks see tegemata jäi. 19 aasta jooksul ei ole mul sellist juhtumit olnud,» rääkis Männi.

Tarbijakaebuste komisjon aga leidis, et reisist ilma jäänud klientide kaebus on põhjendatud. Võlaõigusseaduse järgi peab pakettreisilepingu müüja andma ostjale informatsiooni muuhulgas ka selle kohta, kas reisiks on vaja passi, viisat, kindlustust vms.

«Reisitingimustes on kõik olemas, aga grupiliikmetele ei antud seda infot edasi ja liikmed ka ei küsinud. Meie teavitaksime neid inimesi, aga meie neid inimesi ei näinudki ja nendega otse ei suhelnudki,» rääkis Männi. Grupijuht aga oli Männile öelnud, et tal ei olnud aimugi, et halli passiga inimesed grupis olid.

Kui vaidlevad pooled tarbijakaebuste komisjoni otsusega ei nõustu või seda ei täida, on neil õigus pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks kohtusse.

«Me lähme kuni kohtuni välja. Tarbijakaitsjad seisavad tarbijate eest, aga kes seisab ettevõtte eest?» küsis Männi.

Tagasi üles