Tarbijakaitseamet teatas, et ootab avaldusi Islandi vulkaani tuhapilve tõttu kannatanud reisijatelt, kellel pole õnnestunud oma reisifirmaga kontakti saada või kelle kaebused on jäänud lahendamata.
Tuhapilve tõttu kannatanud reisijad saavad abi tarbijakaitselt
Oodatud on nende inimeste kaebused, kes on juba pöördunud reisi korraldanud ettevõtte poole, kuid kelle kaebusele pole firma reageerinud või pole firma täitnud seadusest tulenevaid kohustusi.
«Paraku ei järginud kõik lennuvedajad ja reisikorraldajad nõudeid, mis reisijate kaitseks loodud,» ütles tarbijakaitse juht Andres Sooniste.
Nendel reisijatel, kes pole oma nõudeid reisifirmale veel esitanud, soovitas tarbijakaitse seda kiiremas korras teha.
Reisikorraldajale või lennufirmale tuleb oma nõue saata kirjaliku avaldusega. Ettevõtja on kohustatud selle vastu võtma ja sellele 15 päeva jooksul kirjalikult ka vastama. Kui ettevõtja keeldub kaebuse lahendamisest või inimene pole pakutuga rahul, võib pöörduda tarbijakaitsesse.
Tarbija õigused tühistatud lennu ja reisipaketi korral
Õigused tühistatud regulaarlennu puhul. Tarbijal on õigus hoolitsusele ja informatsioonile, hoolimata lennu tühistamise põhjusest. Lennuvedaja peab võimaldama teha tasuta kaks telefonikõnet, saata e-maili ning saada ooteajaga võrreldes piisavalt sööki ja jooki. Kui lend väljub alles järgmine päev või mitu päeva hiljem, peab lennufirma tasuma ööbimise eest hotellis, samuti hotelli ja lennuvälja vahelise transpordi eest.
Kui lend tühistatakse, siis on reisijal õigus raha tagasi küsida või lend ümber broneerida. Need õigused kehtivad vaatamata sellele, mis põhjusel lend tühistati.
Õigused tühistatud reisipaketi puhul. Erakorraliste asjaolude ilmnemisel on nii tarbijal kui ka reisikorraldajal õigus reis üles öelda, olenemata sellest, kas reisi oli juba alustatud või mitte.
Neil, kelle reis jäi tuhapilvede tõttu sootuks ära, on õigus saada makstud reisiraha tagasi. Juhul kui reisikorraldaja ei maksa summat täies ulatuses ning väidab, et on teinud reisi broneerides endale juba kulutusi, peab ta seda dokumentaalselt tõendama.
Kui reisi ülesütlemine toimus väljaspool Eestit, siis lisaööde majutuse eest tekkinud kulud tuleb kanda tarbijal. Tagasireisiga seotud kulud tuleb maksta reisikorraldajal ja tarbijal pooleks.