Saada vihje

Facebookis tegutsev lennupiletite müüja tekitab kahtlusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Muuseas vesteldakse tööajal Facebookis.
Muuseas vesteldakse tööajal Facebookis. Foto: SCANPIX

Reisiportaalis trip.ee kirjutavad inimesed, et pole makstud raha eest siiani kätte saanud Facebooki kaudu ostetud lennupileteid. Müüja Riina Lepalaan lükkab väited ümber ja kinnitab, et kõik ostjad on piletid kätte saanud.

«Kas keegi on ostnud lennupileteid Riina Lepalaane kaudu? Pakutavad hinnad tunduvad liiga head,» kirjutab portaalis üks kasutaja ja toob näiteks, et Tallinn-Bangkok-Tallinn maksab kõigest 450-500 eurot. Vedajaks on Finnair. «Oskab keegi kommenteerida tema usaldusväärsust? Kas keegi on lennanud tema kaudu ostetud piletitega?» uurib sama inimene.

Talle vastab kasutaja Emma: «Ostsin temalt piletid kaks nädalat tagasi ja sain e-pileti kohe kätte, kõik toimis. Samas paljud tuttavad maksid rahad ära ja ootavad siiani oma pileteid, pole isegi bronne enam.»

Arutelusse on kaasatud veel hulga inimesi. «Tegemist on petturiga. Soovitan soojalt eemale hoida. Tarbijakaitse uurimise all on ta samuti,» teatab kolmas postitaja.

Tarbijakaitseameti koduleheküljelt selgub, et 2012. aastal koostas amet Riina Lepalaane juhitud ThinkGreen Company OÜ-le ettekirjutuse, mis on nähtav ka majandustegevuse registris. Ettekirjutuse järgi avastas tarbijakaitseamet 1. oktoobril 2012, et kuigi ThinkGreen Company veebilehel pakettreiside pakkumisi avaldatud pole, müüb ettevõtja pakettreise Facebookis. Kuna firmal aga lõppes 6. juulil 2012 turismiseaduse alusel seatud tagatis, tähendas see, et ettevõtja tegutseb ilma nõuetekohase tagatiseta. 

Aastal 2011 lisas tarbijakaitseamet ThinkGreen Company musta nimekirja, kuna reisifirma polnud esitanud kolmanda kvartali pakettreiside kogumüügi aruannet.

ThinkGreen Company OÜ juhatuse liige Riina Lepalaan helistas Tarbija24-le ja kinnitas, et kõik inimesed on ostetud lennupiletid kätte saanud. «Meil on olemas luba müüa lennupileteid. Lihtsalt pole luba müüa pakettreise,» selgitas naine. Lepalaan lubas üleeile õhtul saata ka kirjaliku vastuse, kuid pole seda seni veel teinud.

Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Kadri Paul selgitas, et juhul kui ettevõtja pakub müügiks ja müüb üksikuid reisiteenuseid, näiteks lennupileteid, siis pole majandustegevuse registri registreering ja tagatis nõutav. Juhul kui ettevõtja pakub müügiks ja müüb pakettreise, on see lubatud majandustegevuse registri registreeringu ja nõuetekohase tagatise olemasolul.

Pauli sõnul puudub tarbijakaitseametil praegu teave, et ThinkGreen Company pakuks müügiks ja müüks pakettreise, ühtlasi ei ole informatsiooni, et ThinkGreen Companyl oleks kehtiv tagatis.

«Tarbijakaitseametile on tulnud tarbijatelt signaale, et mõnedel juhtudel on ThinkGreen Companyl üksikute reisiteenuste osutamine olnud problemaatiline,» tunnistas Paul ja tõi näitena välja juhud, kus ettevõtja ei väljasta ostetud lennupileteid tarbijatele õigeaegselt.

Tarbijakaitseamet soovitab alati enne reisiteenuste ostmist teha reisiteenuste pakkuja ja osutaja kohta täiendav taustakontroll, näiteks tutvuda erinevates internetiportaalides ettevõtja kohta avaldatuga.

Tagasi üles