Bookinghouse.ee nörritab kliente

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Soodsaid pileteid lubava firmaga on paljudel inimestel probleemi.
Soodsaid pileteid lubava firmaga on paljudel inimestel probleemi. Foto: Liis Treimann / Postimees

Kuigi Bookinghouse.ee vahendusel ostetud lennupiletitel oli kirjas, et neid võib lisatasu eest tagasi anda, tegelikult piletiostjal see ei õnnestunud. Firma kinnitusel oli kõik korrektne, kuid tarbijakaitse on teist meelt.

«Ostsin firmalt Bookinghouse.ee kaudu lennupiletid ja piletitingimustes oli kirjas, et võin need 40eurose lisatasu eest tagastada. Kuid firma keeldus pileteid tagasi võtmast,» kurtis venekeelse Postimehe lugeja. Pöörduja sõnul väitis firma, et lennufirma Jetstar ei lubavat pileteid tagastada. «Ma saan väga hästi aru, et raha ma tagasi ei saa ja seda ma ka ei nõua, aga tahaks lihtsalt hoiatada inimesi, et nad ei ostaks sealt pileteid,» sõnas naine. Tema ostis neilt nö odavad 290 eurot maksvad piletid, aga kui läks maksmiseks, siis kerkis hind 500 peale. «Kohe pärast maksmist avastasin, et neil on ka 290euroseid pileteid,» pahandas naine.

Päev pärast ostu otsustas naine pileti siiski tagastada, kuid seda ei võetud vastu. Põhjenduseks toodi, et see on võimalik vaid juhul, kui seda lubavad lennufirma reeglid. «Lennupiletite tariifireeglite kohaselt ei ole Teie pilet tagastatav. Kui lennufirma lubaks seda tagasi müüa, siis tuleks maksta lisaraha 40 eurot, kuna Teil ei ole tellitud  teenust «Abi pärast ostu». Aga igal juhul ei ole Teie pilet tagastatav,» seisab Bookinghouse.ee vastuses.

«Pilet on tagastatav alati vastavalt pileti tariifireeglitele. Kui eelpool mainitud reeglid tagastust ei luba, siis erandeid me kahjuks teha ei saa,» kinnitas Bookinghouse.ee konsultant Maarja Kask .

Kodulehel oleva ja maksmisel nõutava summa erinevust selgitas Kask sellega, et tegemist võis olla aegunud pakkumisega  ehk süsteemist polnud veel broneeringut eemaldatud. Tellimust vormistades kontrollib süsteem hinda  enne maksmist ja seda infot näeb ka klient ning tal on võimalik broneeringust loobuda. Kask kinnitas, et enne tasumist on kliendil võimalus tutvuda piletireeglitega nende kodulehel.

Probleemne Leedu firma

«Bookinghouse.ee veebilehe omanikuks on Leedus registreeritud ettevõte UAB Interneto Partneris. Kuigi ettevõte on aktiivselt oma tegevuse suunanud ka Eesti turule, muudab asjaolu, et tegemist on teise riigis asuva ning tegutseva ettevõttega, kaebuste lahendamise küllaltki keeruliseks,» tõdes tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski.

Tarbijakaitseameti EL tarbija nõustamiskeskusele on aastate jooksul laekunud märkimisväärne hulk  tarbijakaebusi seoses bookinghouse.ee tegevusega. Peamiseks põhjuseks on olnud ebaselge ning puudulik teave teenusetingimuste ning ettevõttepoolse vastutuse osas.

«Leedu tarbijakaitseameti ning sealse EL tarbija nõustamiskeskuse abiga ei ole Bookinghouse.ee puudutavatele probleemidele paraku aastate jooksul lahendust leitud,» tunnistas Turetski. Ta lisas, et võttes aga arvesse tarbijakaebuste hulka, on amet lisaks koostööle Leedu pädevate instantsidega algatanud ka omapoolse järelevalvemenetluse ettevõtte tegevuse üle, eelkõige kasutatavate tüüptingimuste vastavuse osas Eestis kehtiva õigusega.

Turetski sõnul tekitab enim küsimusi paketi «Abi pärast ostu» tingimused. «Teie poolt viidatud tingimusel, mille puhul tarbijal lastakse tasuda teatud summa, et vajadusel  tagastada piletid ka selliste lennufirmade puhul, kelle reeglid ei võimalda tegelikkuses  pileteid tagastada, on selgelt ebaausa kauplemisvõtte tunnused,» sõnas Turetski.  Samuti on ameti hinnangul ebaseaduslik olukord, kus  tarbijale pakutakse tasulist lisateenust «Abi pärast ostu» eesmärgiga  vaid tasu eest saada abi olukorras, kus lennuvedaja tühistab lennu või muudab omapoolselt lennuaegu.

Tarbijatel, kellel on selle firmaga probleeme, soovitab Turetski esitada ametile kirjalik kaebus, et oleks võimalik koos Leedu poolega alustada menetlust.

 «Kuigi ettevõtte UAB Interneto partneris ei ole kohtuvälise menetluse raames aastate jooksul näidanud üles koostöövalmidust, siiski teatud arv kaebusi leiab positiivse lahenduse,» sõnas Turetski.

Tagasi üles