Kümme kõige närvesöövamat asja Ryanairi juures

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Tallinna lennujaam. Ryanairi check-in-i laud.
Tallinna lennujaam. Ryanairi check-in-i laud. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Väljaanne The Telegraph koostas nimekirja kümnest kõige närvesöövamast reeglist või asjaolust, mis kuulub lennufirma Ryanairi juurde.

1. Napp pagasilimiit

Ryanair küsib äraantava pagasi eest ümmarguselt 15–45 eurot, mistõttu inimesed mõistetavalt ei taha kohvreid ära anda. Paraku on Ryanairil ühed kõige rangemad piirangud käsipagasile – pardale tohib võtta ühe koti, mis ei kaalu üle 10 kg ning mis mahub mõõtudesse 55 cm x 40 cm x 20 cm. Võrdluseks pakub näiteks British Airways kuni 23 kg pagasit, mille mõõdud on 56 cm x 45 cm x 25 cm.

Kui sa Ryanairi reeglitele ei vasta, pead maksma vähemalt 60 eurot, et limiidist raskemat käsipagasit kaasa vedada.

Kas reegel muutub? Alates 1. detsembrist lubatakse pardale võtta ka teine väike käsipagas, näiteks väike naiste käekott või väike lennujaamas ostetud asjade kott. 5. jaanuarist langeb vales mõõdus käsipagasi trahv kaks korda väiksemaks ehk 30 euroni.

2. Vaevaline broneerimissüsteem

Ryanairi broneerimissüsteem on kasutaja jaoks väga vaevaline. Selleks, et reaalse tehinguni jõuda, tuleb hiirega teha vähemalt 17 klõpsu. Näiteks tuleb paljude teiste valikute seas käsitsi keelduda ka võimalusest mängida mängu, et võita tasuta reis.

Kas süsteem muutub? Alates 30. novembrist muutub broneerimissüsteem lennufirma teatel kasutajasõbralikumaks – 17 klõpsu asemel tuleb hiirele vajutada viis korda.

3. Olen maandunud kuhu?

Ryanair kasutab aina väiksemate ja odavamate lennujaamade teenuseid, et hoida kokku kulusid. Seega peavad näiteks Norra pealinna Oslosse reisijad maanduma linnast üle 120 km kaugusel. Barcelona külastajad maanduvad linnast aga ligi 105 km kaugusel Gironas. 

Kas see muutub? Ei.

4. Lähteväravas järjekorras seismine

Praegu saavad Ryanairi reisijad reserveerida endale istekoha, kuid see maksab 10 eurot. Seega peavad perekonnad, kes summat kulutada ei raatsi ning soovivad kõrvuti istuda, väravas pikka aega järjekorras seisma.

Kas järjekorrad lühenevad? Jah, Ryanair lubab veebruarikuust alates tutvustada kindlaks määratud istekohtadega süsteemi, järgides konkurendi Easyjeti eeskuju. Easyjeti süsteemis antakse kõigile reisijatele kindel istekoha number. Neile, kes soovivad istekohta valida, peavad maksma lisaks 3,6 eurot.

5. Naeruväärselt kallid lisatasud

Ryanairil on rida mitmesuguseid naeruväärselt kalleid lisatasusid. Näiteks tuleb maksta üle 110 euro selle eest, kui inimene soovib muuta oma lennupileti broneeringu nime, üle 70 euro peab maksma selle eest, kui oled unustanud pardakaardi välja printida, üle 20 euro iga kilogrammi eest, mis ületab lubatud pagasilimiiti.

Kas lisatasud vähenevad? Eelmisel nädalal lubas Ryanair tutvustada 24-tunnist nn pärast-broneerimise süsteemi, kus saab teha tasuta väiksemaid parandusi, näiteks muuta broneerimisel tehtud kirjavigu, 1. detsembrist tuleb printimise unustamise eest 80 euro asemel maksta 17-18 eurot.

6. Britid maksavad rohkem

Ryanair kasutab valuuta arvestamisel kurssi 1 naelsterling = 1 euro. See tähendab, et britid maksavad samade teenuste eest rohkem kui eurooplased. Näiteks maksab 15 kg pagasi registreerimine brittidele 25 naelsterlingit ja eurooplastele eurotsoonis 25 eurot, kuigi 25 eurot = 21,15 naelsterlingit. Ka istekoha broneerimine maksab vastavalt 10 eurot ja 10 naelsterlingit.

Kas see mure laheneb? Ei.

7. Segatakse tüütute pakkumistega

Kui sa oled Ryanairi pardal, siis „pommitatakse“ sind pidevalt teadaannetega, mis kuulutavad valjuhäälselt kõikvõimalikest pakkumistest toidust ja jookidest kuni parfüümideni välja.

Kas see lõpetatakse? Alates eelmisest nädalast keelatakse kõikidel lendudel, mis toimuvad enne kella 8 hommikul või pärast kella 9 õhtul avalikud teadaanded, et pöörata rohkem tähelepanu olulistele ohutusalastele teadetele.

8. Ei saa kontakti reaalse inimesega

Kui sul on kaebus või mure, siis tõenäoliselt ei õnnestu sul kontakti saada Ryanairis töötava inimesega. Kõik käib ainult online-i üldkirjade ja vormide kaudu ning vastust tuleb oodata kaks nädalat. Kui tahad rääkida Ryanairi klienditeenindajaga, pead helistama telefoniliinile, mis maksab 1,2 eurot minuti kohta.

Kas see probleem laheneb? Ryanair ütleb, et on kaebustega tegelemiseks senisest aktiivsemalt hakanud kasutama sotsiaalmeediat.

9. Kellapealt maandudes mängitav helijupp

See võib näida pisiasjana, ent väga paljud inimesed kaebavad, et neid häirib Ryanairi valjuhääldist lastav helijupp, mis teatab, et lennuk on taas õigel ajal maandunud.

Kas heliviisi muudetakse? Eelmisel nädalal teatas Ryanairi tegevjuht Michael O'Leary, et ta kaalub heliviisi muutmist.

10. Ryanairi tegevjuhi väljaütlemised

Ryanairi tegevjuht Michael O'Leary on tuntud oma ülbete väljaütlemiste poolest. Näiteks kirjeldas ta eelmisel aastal üht naist, kes unustas printida Ryanairi pileti ja maksis seetõttu trahvi 300 eurot, «idioodiks». Tema tsitaatide paremikku kuulub ka see ütlemine: «Inimesed ütlevad, et kliendil on alati õigus, aga teate mis – ei ole. Mõnikord nad eksivad ja neile tuleb seda öelda.»

Kas see probleem leiab lahenduse? O'Leary näib nautivat oma imidžit, seega ei tasu selles vallas suuri muutusi oodata.

Tagasi üles