Tarbijakaitseamet palub kõigil tarbijatel, kes on tasunud reisibüroole Evmar Business Group OÜ (Reisivalik.ee) reiside eest, mis on ära jäänud või jäävad ära, esitada selle kohta avaldus hiljemalt käesoleva aasta 18. novembriks. Tähtajaks esitamata nõudeid ei rahuldata.
Tarbijakaitseamet kogub nõudeid reisibüroo Reisivalik vastu
Evmar Business Group teatas möödunud reedel ametile, et lõpetab oma tegevuse, kuna on sattunud makseraskustesse ja pole enam suuteline täitma pakettreisilepingutest tulenevaid kohustusi. Reisibürool on 32 000-eurone tagatis.
Avaldus koos koopiatega nõuet tõendavatest dokumentidest (reisileping/vautšer ja maksekinnitus) tuleb esitada ametile aadressil Rahukohtu 2, 10130 Tallinn või e-posti aadressile info@tarbijakaitseamet.ee. Avaldusele tuleb lisada ka oma pangakonto number.
Kui reisi eest on tasutud krediitkaardiga, tuleb krediitkaardimakse tühistamiseks pöörduda viivitamatult panga poole. Reisitõrkekindlustuse olemasolul tuleks pöörduda kindlustusandja poole, et selgitada välja, kas reisifirma maksejõuetus on kindlustusjuhtum kindlustusandjaga sõlmitud kindlustuslepingu mõistes.
Turismiseaduse järgi on reisiettevõtja tagatisraha mõeldud reisijate reisilt tagasitoomiseks, nende majutamiseks kuni reisi lähtepunkti naasmiseni, reisitasu tagastamiseks tarbijatele pakettreisi ärajäämise puhul või hüvitise maksmiseks pakettreisi ärajäänud osa eest ning tarbijale tasu tagastamiseks lunastamata pakettreiside kinkekaartide eest.
Juhul, kui on ostetud üksikuid reisiteenuseid, näiteks ainult lennupilet või ainult majutus, või kui maksja on juriidiline isik, ei kuulu nõue tagatisrahast hüvitamisele.