Bookinghouse’ist pileti ostnud reisija ei saa raha tagasi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Bookinghouse.ee.
Bookinghouse.ee. Foto: Postimees

Lennupiletite vahendaja kaudu Islandile pileti ostnud Marianne Sikk on nördinud, et firma ei ole suutnud ära jäänud lennu eest raha tagasi maksta või selleks vajalikku blanketti saata.

Marianne Sikk ostis vahendusfirma Bookinghouse kaudu lennukipileti Islandile, kuid kuna lend jäi taevas olnud tuhapilve tõttu ära, soovis ta pileti annulleerida.

Estonian Airi lend pidi toimuma 15. aprillil vahemaandumisega Kopenhaagenis.
«Kuna mulle ei sobinud ükski hilisem aeg lendamiseks, siis soovisin oma pileti annulleerida,» ütles Sikk ja lisas, et võttis vahendusfirmaga ühendust 17. aprillil.

Bookinghouse'i Eesti kontorist lubati Sikule meili peale saata blankett, mille alusel raha tagasi makstakse. Blanketti pole aga Sikule tänase päevani saadetud.
Siku sõnul pole ka Bookinghouse'i Eesti klienditeenindajatel väidetavalt luba rahasid tagasi maksta.

«Eesti Bookinghouse kuuletub oma Leedu peakontori korraldustele ja suhtleb siinsete klienditeenindajate väitel nendega ainult meili teel. Ja sealt pole veel tulnud luba mulle blankett saata,» lisas Sikk.

Kui Sikk uuris, kuidas ta saaks ise Leedu peakontoriga ühendust võtta, et saata sinna avaldus raha tagastamise kohta, öeldi talle, et seda on võimalik teha ainult faksi teel.

«Blanketti pole ilmselt saadetud selle pärast, et lennufirmast pole lennu kohta tagasisidet tulnud,» arvas Bookinghouse Eesti klienditeenindaja.

Estonian Airi klienditeeninduse juht Martin Kaerlepa sõnul ei ole reisibüroodel lennufirmadest vaja mingisugust spetsiaalset tõendit lennu ärajäämise või raha tagastamise kohta, sest see, kas üks või teine lend toimus, on nähtav ka andmebaasides.

«Reisibürood vastutavad raha korjamise ja tagastamise eest,» ütles Kaerlep.

Kaerlepa arvates võib Bookinghouse'i puhul tegemist olla mingisuguse ettevõttesisese spetsiaalse protseduuriga, mistõttu viibib ka kliendile blanketi saatmine ja raha tagastamine.

«Kui küsisin Estonian Airilt, kas nemad hoiavad rahasid kinni, mistõttu ei saa Bookinghouse tagasimakset sooritada, siis sealt öeldi, et nemad maksavad piletiraha kohe tagasi, kui pilet annuleeritakse. Kuna mina aga ostsin oma pileti vahendaja kaudu, siis peab vahendaja mulle raha tagasi maksma,» tõdes Sikk.

«Meie kaudu reise müüvad teised bürood tagastavad küll juba oma klientidele ära jäänud lendude eest raha,» lisas Kaerlep.

«See on inetu, et inimesele ei anta isegi võimalust tagastuse kohta avaldust kirjutada,» põrutas Sikk pettunult.

«Vastavalt meie protseduuridele saadetakse raha tagastamise blankett kliendile pärast seda, kui lennufirma on tagastuste osas oma kinnituse saatnud,» üles Bookinghouse.ee-d opereeriva UAB Interneto Partneris turundusjuht Giedrė Ramanauskaitė.

Ramanauskaitė sõnul saadavad nemad kliendilt tulnud raha kohe üle lennufirmale ja raha saavad nad ära jäänud lennu eest tagastada alles siis, kui lennufirma on selle neile tagasi maksnud.

«Vulkaanipurske tagajärjel tekkinud tuhapilv tekitas aga olukorra, kus korraga tuleb tegeleda paljude tagastustega, mistõttu võivad ka lennufirmade raha tagastused võtta kauem aega. Tavaliselt tagastame me raha pärast selle meieni jõudmist järgmisel tööpäeval,» lisas Ramanauskaitė.

Kaerlepa sõnul pole aga lennufirma ära jäänud lennu eest kelleltki raha kasseerinud, sest edasimüüjatelt korjatakse raha alles pärast lennu toimumist.

«Piletiraha on alati reisibüroo käes. Pärast lennu toimumist esitavad lennufirmad reisibüroodele arved, mille alusel piletite eest makstakse,» lisas Kaerlep.

Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juht Hanna Turetski sõnul peab klient juriidiliselt oma raha tagasi saama Bookinghouse'ilt, kes talle reisi müüs. «Kui ta oleks ostnud pileti otse Estonian Airilt, siis oleks ettevõte pidanud talle piletiraha tagastama seitsme päeva jooksul. Kuna ta ostis selle aga vahendajalt, siis pole seaduse järgi tagasimakse perioodi määratletud, kuid meie oleme soovitanud raha tagasi maksta hiljemalt ühe kuu jooskul,» lisas Turetski.

«Kindlasti tuleks kliendil saata kirjalik pöördumine Bookinghouse'ile ja kui sellele paari päeva jooksul ei reageerita, siis tuleks pöörduda tarbijakaitsesse.»

Tagasi üles