Novatoursi juhi Andree Uustali sõnul on broneeringute tegemiseks tegelikult kulunud rohkemgi raha kui 700 krooni inimese kohta, mis firma oma klientidele tuhapilve tõttu ärajäänud reiside eest tagastatavast summast maha arvab.
Novatours: meie tegelikud kulud on 700 kroonist suuremad
Uustal ütles Tarbija24.ee'le, et tegelikud ärajäänud reiside bürookulud ületavad firma arvutuste kohaselt 1000 krooni inimese kohta, kuid praegu peetakse kinni minimaalne vajalik summa.
Kui siiski peaks ilmnema, et kulutused osutuvad väiksemaks, tagastatakse vahe inimestele, lubas Uustal. «Me ei taha siit teenida ühtegi senti raha,» kinnitas ta.
Selle kohta, et asendusreisi valinud reisijatelt 700 krooni ei võeta, ütles Uustal, et kulu on loomulikult olemas olnud, kuid lojaalsele kliendile tehakse nii-öelda allahindlus.
Lisaks märkis ta, et firma prioriteet on praegu reisijad tagasi tuua ning seda, kui kaua keeruline olukord venib ja kui suurteks kõik kulud osutuvad, ei oska praegu keegi prognoosida.
Kui firma ei peaks praegu klientidele ärajäänud reiside eest raha tagastades midagi kinni, võiks Uustali sõnul juhtuda, et ühel hetkel ei oldaks võimelised juba reisil olevaid inimesi tagasi tooma.
Samuti ei pruugi tema sõnul firma tagasi saada hotellidele makstud ettemaksu, kuid seda raha klientide käest ei küsita.
«Reisijad me toome ära, see ei ole mingi probleem. Meil on olemas riigi jaoks seatud deposiit. Suurematel reisikorraldajatel Eestis on kõigil üle 5 miljoni krooni olemas pangas - et isegi kui meie ei peaks tooma, siis riik saab kasutada,» rääkis Uustal.
Samas kinnitas ta, et praegu toob kindlasti firma ise kõik reisijad koju ära ja seda lisatasuta.