Tarbijakaitse: reisifirma peab tagastamatu summa ära põhjendama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Novatours teatas täna, et kui reisija ei võta tuhapilve tõttu ärajäänud reisi asemel asendusreisi, võetakse tagastatavast summast 700 krooni inimese kohta bürookuludeks maha. Tarbijakaitseameti esindaja Hanna Turetski sõnul peab reisifirma suutma põhjendada, mille alusel selline summa on välja arvutatud.


Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski tõdes, et sellist olukorda, nagu praegu Islandi vulkaanipurske tagajärjel tekkinud tuhapilve tõttu kogu Euroopa lennunduses tekkis, pole varem olnud. Kui praegu üles kerkinud probleeme reguleerivad seadused tehti, ei arvestatud tema sõnul sellega, et midagi sellist võib juhtuda.

Seetõttu võib tarbijakaitseameti praegune seisukoht tema sõnul ka muutuda, juhul kui Euroopa Liidu tasandil midagi ümber otsustatakse.

Küll aga ütles ta, et kui ettevõtja otsustab, et ta ei suuda ärajäänud reisi eest tarbijale 100 protsenti tagasi maksta, siis peab ta tõendama, et selle konkreetse reisijaga sõlmitud lepingu tõttu on ta kandnud mingisuguseid kulusid.

«Näteks kui ta hotellile on broneerimistasu ära maksnud, siis selle osa ta võib (tagastatavast summast - toim.) maha võtta,» märkis Turetski.

Ka Novatours peaks tema sõnul suutma põhjendada, milleks täpselt see 700 krooni inimese kohta kulunud on.

Tagasi üles