Kuigi kaks nädalat tagasi toimunud reisimessil Tourest püüdis soodsate pakkumistega uusi kliente teiste seas ka paljudele antud lubadused täitmata jätnud reisima.net kaubamärki kasutav Digistar Group OÜ, ütles korraldaja, et tema poleks saanud midagi teha.
Kes vastutab makseraskustes firma messil osalemise eest?
Reisimess Tourest toimus Tallinnas 12. - 14. veebruarini ja seejuures laupäeval, 13. veebruaril, käis koha peal koos puhkusereisist ja selle eest tasutud rahast ilma jäänud inimeste grupiga õigust taga nõudmas ja filmimas Võsareporter.
Vaatamata korraldatud skandaalile jäi aga firma kuni messi lõpuni reise müüma, kuid tunnistas messijärgsel esmaspäeval oma makseraskusi.
Touresti korraldaja, Eesti Turismifimade Liidu tegevdirektor Kersti Kont ütles samas päev enne messi algust, et kuigi mõned reisifirmad on viimasel ajal pankrotti läinud, võib messil osalejate suhtes vast kindel olla. «Kui neil ikka raha ei oleks ja nad oleks pankroti äärel, ju nad siis messile ka ei tuleks,» arvas Kont.
Nüüd Digistar Group OÜ-ga juhtunut kommenteerides ütles Kersti Kont, et messi toimumise eel polnud firma majandusraskused messi korraldajatele teada ning seega polnud põhjust eksponendiga juba sõlmitud lepingu ülesütlemiseks.
«Samuti kinnitas antud firma meedias, et probleemid on lahendatud. Samuti ei saa messi korraldaja võtta kõigi messi eksponentide tulevaste raskuste eest vastutust,» lisas Kont.
«Kuigi Eesti turismisektori hea maine ja meie klientide õiguste eest seismine on turismifirmade liidu üks peamisi eesmärke, on liit oma olemuselt turismiettevõtete vabatahtlik ühendus, millel puudub võimalus või õigus teostada Eesti turismisektori üle järelevalvet,» selgitas Kont. Järelevalve kohustus on tema sõnul pandud tarbijakaitseametile.
Liit püüab Kersti Kondi sõnul turismi valdkonnas tegutsevaid ettevõtteid õigele teele suunata läbi oma liikmete eetilise tegutsemise ja üldise suunamise, kuid Digistar Group OÜ ei ole kahjuks turismifirmade liidu liige.
Võsareporteri külastusest rääkides tõdes messikorraldaja, et teema, mis põhjusel telesaade akrediteerus, polnud teada.
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul oli ametile Digistar Groupi kohta enne messi laekunud üks järelepärimine ja üks avaldus, kuid koha peal ilmnes, et firma probleemid võivad olla suuremad, kui esialgu arvati.
Seetõttu kohtusid ameti esindajad kõikidel päevadel messil olles firma esindajatega nii ameti boksis kui ka ettevõtte boksis.
«Messil hoiatas tarbijakaitseamet ettevõtte esindajaid, et juhul kui nad kunstlikult suurendavad oma kohustusi tarbijate eest, teades samal ajal, et neil on makseraskused, on see käsitletav kelmusena ning võib olla aluseks kriminaalmenetluse algatamiseks,» rääkis Turetski. Mõni päev pärast messi pöörduski amet kriminaalmenetluse algatamiseks politsei poole.
Tänaseks on ametile laekunud ligi 40 kirjalikku avaldust Digistar Groupi kohta ning nõuete kogusumma ületab reisifirma 200 000-kroonist tagatist.
Turismifirmade liidu tegevjuht Kersti Kont soovitas kõikidel reisihuvilistel enne ostu sooritamist uurida reisifirma tausta: milline on antud firma tagatis majandustegevuse registris, milline on firma finantsseis, kas ettevõte on liidu liige.