Lennufirmad kaotavad ja lõhuvad reisijate kohvreid varasemast vähem, näitab Ühendriikide läinud aasta statistika. Samas on ka reisijate hulk kahanenud ning paranenud numbrid ei pruugi tähendada, et reisija võib kohvrit ära andes muretu olla.
Lennureisija ei pea enam kohvri pärast pabistama?
Lennundusmaailma kajastava ajaveebi Simpliflying autori Shashank Nigami hinnangul mõjutas statistikat reisijate ja lendude arvu vähenemise kõrval ka see, et lennufirmad on hakanud reisijatelt usinalt pagasitasusid nõudma.
Odavamalt läbiajamiseks võtavad paljud reisijad kaasa ainult käsipagasi ja nii on vähem kohvreid, mida lõhkuda ja kaotada, rääkis Nigam Msnbc.com`ile.
Lennufirmadele IT- ja telekommunikatsiooniteenuseid pakkuva firma SITA prognoosi järgi püsivad rikutud pagasi näitajad head seni, kuni lennunduses elu taas käima läheb.
Samas on rahvusvaheline lennutranspordi ühendus (IATA) koostanud programmi, mille eesmärgiks on aastaks 2012 rikutud ja kaotatud pagasi hulka kogu maailmas poole võrra vähendada.
IATA esindaja Steve Lott arvas, et lennufirmad võiksid praegust mõõnaaega just selle eesmärgi poole liikumiseks kasutada. See teeks heameelt reisijatele ja aitaks ehk kaasa ka majandusliku olukorra paranemisele. 2008. aastal läksid rikutud ja kaotatud kohvrid lennufirmadele maksma üle kolme miljardi dollari, märkis Lott.
Osa meetmeid, mida IATA soovitab, on lihtsad ega too kaasa suuremaid kulutusi. Näiteks soovitab ühendus pagasi käitlemise alad puhtad hoida ja hästi valgustada.
Oma panuse saavad olukorra parandamiseks anda reisijadki. Lotti nõuande järgi tuleks enne igat reisi kohver üle vaadata, kui sinna on eelmistest kordadest jäänud silte või märke, siis tuleks need segaduse vältimiseks ära võtta. Samuti on abi sellest, kui kohver omaniku kontaktandmete ja reisisihiga varustada.