D.A.S. Õigusabikulude Kindlustuse ASi juhatuse liige Maiko Kalvet ütles, et reisi toimumise kuupäevade muutumine toob reisijale kaasa õiguse pakettreisilepingust taganemiseks, mis sisuliselt tähendab, et reisikorraldajal on kohustus tasutud raha tagastada.
Kindlustaja: edasilükkunud Goa reisi eest saab hüvitist nõuda
Reisija võib nõuda ka tellitud reisi asendamist teise reisiga. Juhul, kui asemele pakutav reis on odavam esialgu soetatud reisist, lasub reisikorraldajal kohustus hinnavahe hüvitada.
Pakettreisilepingu puhul on oluline meeles pidada, et reisikorraldaja vastutab lepingu täitmise eest reisija ees sõltumata sellest, kas kokkulepitut peab täitma tema ise või keegi teine. «Seega reisikorraldaja vastutab ka juhul, kui lendu teostav ettevõte ei suuda mingil põhjusel lendu sooritada. Reisija ei pea muretsema selle eest, et lendu teostaval konkreetsel lennukil oleks olemas kogu nõutav dokumentatsioon,» selgitas Kalvet.
Ta lisas, et vabatahtlik reisitõrke- ja reisi katkemise kindlustus ei pruugi korvata tasutud reisi, kui väljalend ei toimu lennuki parkimisloa puudumise tõttu. Hüvitamine sõltub väljalennu ärajäämise täpsest põhjusest ja konkreetse kindlustustoote tingimustest.
Eraldi küsimus on, kas mitmepäevase hilinemise korral saab reisi ostnu nõuda selle võrra ka puhkusereisi pikendamist. Kui reisikorraldaja otsustab reisi oma kulul pikendada, siis võib pakettreisi ostnutel tekkida tööandja juures probleeme oma puhkuse pikendamisega. Tulemuseks on nii saamata jäänud palk kui ka puhkusetasu nende päevade eest.
Selle eest võib reisikorraldajalt nõuda hüvitist, kuid see võib kujuneda õiguslikult keerukaks ning kohtuvälise kokkuleppe või soodsa kohtulahendi saavutamine võib võtta aega. D.A.S. teatas, et on valmis õigusabikulude kindlustuse kliente taolise hüvitise nõudmisel tasuta aitama.