Reisija hädas Estonian Airiga: ma ei saanud mingit infot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tarbija24
Copy
Lennuinfo eile Stockholmi lennujaamas.
Lennuinfo eile Stockholmi lennujaamas. Foto: Lugeja foto

Estonian Airiga pahandas reisija, keda ei teavitatud eile Stockholmi lennujaamas hilinenud väljumisest. Lennufirma tunnistas, et jäi reisijate automaatse SMS teavitamisega hätta.

Reisija Erki istus eile Stockholmi Arlanda lennujaamas ning ootas oma lendu OV126, mis pidi väljuma kell 18.40. Mees luges juba varem päeval meediast, et Estonian Airi lennukitel esineb tarkvaraprobleeme, kuid nägi õnneks, et tema lendu need ei peaks puudutama.

Ta käis igaks juhuks lennuinfot reaalajas kontrollimas Estonian Airi koduleheküljel, aga ei leidnud ühtegi märkust, et väljumine peaks hilinema. Samuti liitus mees internetis uudiskirja listiga, et saada e-maili, kui peaks toimuma mingisuguseid muudatusi.

«Nüüd olen lennujaamas ning siin on selgelt kirjas, et lennu väljumine Rootsi aja järgi on edasi lükatud kella 20.45 peale,» teatas reisija eile ja jätkas: «Naljakas on kogu loo juures see, et Estonian Air on ise välja öelnud, et kliendid nende lehel reaalajas olevat lennuplaani jälgiks, et näha, kas on muudatusi.» 

«Olen kuri, et ma mingisugust infot lennu väljumise hilinemise kohta ei ole saanud. Samuti olen kuri, et Estonian Airi infotelefon on avatud kuni kella 17.30ni ning antud erandlikku olukorda arvestades pole infoliin kauem avatud,» jutustas mees ja lisas, et on lisaks veel kuri seetõttu, et kui lennufirma soovitab käia nende koduleheküljel väljumisi kontrollimas, siis peaks seal ka vastav info üleval olema.

Reisija helistas ka Tallinna lennujaama infotelefonile ja seal vastas talle naisterahvas, et tema Stockholm-Tallinn lend ei saagi väljuda õigel ajal, kui väljub Tallinnast esialgsetel andmetel 18.10 asemel alles 20.05.

«Mina tavainimesena ei suuda ju jälgida, millised lennukid milliseid liine katavad. Samuti pole ju lennu number sama, et ma saaksin mingit loogilist järeldust teha,» pahandas ta.

Lennufirma palub vabandust

Estonian Air tunnistas viga. «Peame siinkohal tunnistama, et jäime reisijate automaatse SMS teavitamisega hätta. Meie klienditeenindajad tegelesid kogu päeva transiitreisijate personaalse informeerimisega ja nende ümberpaigutamisega teistele lendudele, kuid kõikideni telefoni teel ei jõutud. Esmajärjekorras võeti ühendust nendega, kes olid jätkulendudele suundumas,» selgitas Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen.

Estonian Air palub vabandust reisijatele tekitatud ebamugavuste pärast ja mõistab nende pahameelt.

Eskelinen selgitas, et kodulehele läheb üles info planeeritud muudatuste kohta, mis puudutavad lendude tühistamist ja pikemalt ette teada lendude hilinemisi. Üldjuhul saavad reisijad lisaks lennufirma kodulehele operatiivset infot lähtevärava monitorist, väravaagendilt või lennujaama suurtelt monitoridelt. «Sellepärast palume oma teadetes jälgida ka lennujaama monitore,» märkis ta.

«Uudiskiri, millega reisija liitus, aitab reisijal planeerida järgmist reisi ja annab infot toodete ja müügi osas,» sõnas Eskelinen ja toonitas, et uudiskirja saajad pole automaatselt lülitatud lennuplaani muudatuste teavitussüsteemi..

«Küll aga saavad paljud nendest reisijatest, kes on pileti ostnud meie kodulehelt ja jätnud meile oma kontaktandmed, teate suurematest lennuplaani muudatustest SMSi teel. Püüame SMS-teenusega liitunud reisijate arvu suurendada ja teenust edasi arendada, mis on kõige tõhusam viis sarnastes olukordades operatiivse info jagamiseks.»

Tagasi üles