Finnairi uute Airbus A321 lennukite tiivaotstesse on paigaldatud spetsiaalsed haikala seljauime meenutavad seadmed nimega Sharklets, mis aitavad säästa kütust.
Finnairi tiivaotsad meenutavad nüüdsest haikala seljauime
Tänu seadmetele on uuel lennukil madalam kütusekulu ja mürafoon ning väiksem heitgaaside kogus, mis muudab selle lennuki reisijate jaoks vaiksemaks ja mugavaks. Arvutused on näidanud, et uue lennuki kütusekulu on lennuki eelmise versiooniga võrreldes 7 protsenti väiksem, teatas lennufirma.
Täna alustas teed Hamburgist Finnairi esimene Airbus A321 Sharklets seadmetega varustatud lennuk, registritähisega OH-LZG, kokku on Finnair tellinud selliseid lennukeid viis. Järgmised kaks jõuavad ettevõtte lennubaasi selle aasta lõpus ning ülejäänud järgmise aasta esimeses pooles.
Viis uut Sharklets seadmetega A321 lennnukit vahetavad välja Finnairi senised neli Boeing 757 lennukit ning hakkavad lendama enamasti puhkuse ja tšarterreisidel. Uued lennukid on osa Finnairi plaanist vahetada välja kõik oma lennukid Airbus lennukite vastu, mis vähendab tulevikus kulusid nii lennukite hoolduseks kui pilootide koolituseks.
Faktid Sharklets seadmetega Airbus A321 lennuki kohta
| A321-231 |
Mootorid | IAE V2533-A5 |
Lisakütusepaagid | Jah |
Lennukaugus | 5741km |
Tiivaulatus | 34,10m |
Kogupikkus | 44,51m |
Kõrgus | 11,76m |
Reisijate istmeid | 209 |
Kütusekulu | 2740kg/h* |
Lasti kaal | 2500kg** |
ETOPS*** | Jah (180 minutit) |
* Ligikaudne, mis põhineb keskmisele lennupikkusele
** Täiskoormusel, keskmisel lennupikkusel
*** Extended Range Twin Operations sertifikaat lendamiseks piirkondades, kus lähim lennujaam on 180 minuti kaugusel