Estonian Airi PR direktor Ilona Eskelinen selgitas, miks on lennunduses veel tarvis check-in´i.
Miks on check-in vajalik?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Check-in’i käigus kontrollitakse lennupileti kehtivust, edasisi broneeringuid, reisidokumente ja viisat. Pileti registreerimisel määratakse reisija istekoha number või sektor lennukis, aga ka reisijat puudutav eriinfo, näiteks vaegnägija, alaealine või erimenüü tellinud reisija jm, selgitas Eskelinen.
Andmebaasidesse kantakse ühtlasi reisija pagasi andmed: kaal, kogus, pagasi eripära (näiteks ratastool, suusad, elusloom jms).
Saadud andmete baasil arvutatakse välja lennuki maksimaalne lubatud õhkutõusu mass, minimaalne lubatud kütusemass ja maksimaalne maandumismass. «Reisijate arvu, pagasi, posti ja kauba laadimisel järgitakse väga täpselt etteantud juhiseid, et lennuk oleks õigesti ja turvaliselt balansseeritud,» märkis Eskelinen.