Euroopa Komisjon kaasajastab direktiivi puhkusepakettide kohta, kuna praeguseid eeskirju on internetiajastul raske kohaldada.
Euroopa Komisjon plaanib muuta puhkajate õigusi
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reformi ajendiks on suur muutus reisteenuste turul: inimesed kujundavad üha sagedamini ise puhkuse vastavalt oma soovidele. Brošüürist valmispaketi valimise asemel kasutatakse erinevate reisivõimaluste kombineerimiseks internetti.
Praegusi eeskirju on internetiajastul raske kohaldada. Ostja ei tea, kas ta saab loota kaitsele, ning ettevõtjal puudub selgus oma kohustustest. 1990. aasta eeskirjade ajakohastamisega sobitatakse pakettreiside direktiiv digiajastusse. Ehk teisisõnu antakse direktiiviga kaitse ka neile 120 miljonile tarbijale, kes ostavad kohandatud reisipaketi, teatas komisjon.
Nii tavapäraste kui ka kohandatud reisipakettide ostjate jaoks toob tänane ettepanek kaasa:
- rangema hinnalisandite kontrolli ning nõude langetada hindu, kui turul esineb samaväärne olukord;
- täiustatud tühistamisõigused: tarbijatel on suurem tegutsemisvabadus, kuna lepingut on võimalik lõpetada enne kodust lahkumist, makstes korraldajale mõistliku suurusega hüvitise. Tarbija võib lepingu tasuta tühistada ka enne reisi algust, kui sihtkohas on loodusõnnetus, rahutused või muu samalaadne keeruline olukord, mis võiks puhkust mõjutada, näiteks kui saatkonnad ei soovita sihtkohta reisida;
- parem teave kohustuste kohta: tarbijat tuleb teavitada lihtsas ja arusaadavas keeles, et korraldaja vastutab kõikide teenuste nõuetekohase täitmise eest. Praegu tekib lahknevate siseriiklike eeskirjade tõttu olukord, kus vastutav osapool (korraldaja, vahendaja või mõlemad) suunab tarbija teise lepinguosalise juurde ja kumbki neist ei võta vastutust;
- parem õiguskaitse: juhul kui reisiteenust ei pakuta nõuetekohaselt, võib tarbija lisaks hindade vähendamisele nõuda hüvitist mis tahes mittemateriaalse kahju eest, eriti juhul, kui puhkus on rikutud;
- ühtne kontaktpunkt, juhul kui midagi läheb valesti: tarbijal on võimalik esitada kaebused või nõuded otse jaemüüjale (reisibüroo), kellelt nad oma puhkuse ostsid.