Tarbija24 kutsus Euroopas reisinud lugejaid üles jagama oma kogemusi, missugusteks ootamatusteks tuleb teekonnal valmis olla ning jagama nippe, kuidas neist takistustest kavalalt mööda hiilida ja kiiremini sihtpunkti jõuda.
Lugejate nipid sujuvamaks liiklemiseks Euroopas
«Poolas on pooleli suured tee-ehitused ning seda teed mööda on suviti ikka päris õudne sõita. Rekkad blokeerivad, järjekorrad on kümnete kilomeetrite pikkused...» kirjeldas Tarbija24 lugeja oma kogemust.
Teine lugeja, kes sõidab tihti Eesti-Poola vahet, soovitas Eestist Varssavisse sõita järgmiselt: «Enne Riia algust Pihkva-Riia maanteel läheb kohe peale veehoidlat tee paremale ja viib sisuliselt otse Riia kõrvalt läbi. «Maxima logistikakeskuse juurest tuleb keerata Kekava peale,» märkis lugeja. Ta lisas, et sõita võiks marsruudil Iecava- Bauska-Panevezys ning, seejärel Kaunas-Marijampolė ja Kalvarija suunas. Poolas võiks sõita Suwalki-Augustow suunal,» lisas lugeja, kelle sõnul on kõige kavalam jälgida kohalike liikumisharjumusi, kuna nemad juba teavad.
Lugeja Tarmo, kelle sõnul peaks kindlasti vältima tipptundi, märkis, et Riia ringil pole ka midagi häda. Samuti toonitas ta, et Panevezys on ikkagi linn ja sealt pole mõtet läbi minna, kui plaanis pole just poodlema minna. Mehe sõnul tuleb linnast läbi sõites ring umbes seitse kilomeetrit.
Lugeja Marek on aga alati eelistanud Panevezysest läbi sõitmist ning pole seni pidanud pettuma.
Augustówis soovitab lugeja sõita otse Łomża peale. Enamik navisid suunab üle Białystoki, kuid tee pole parem ja on pikem umbes 100 kilomeetri võrra. Łomżast pidavat saama paremat teed pidi suunal Ostroleka ja piki 61 mnt kuni Varssavisse välja.
Lugeja Tarmo märkis aga, et enamik navisid ei suuna üle Białystoki, vaid ringteelt otse 61 mnt peale. Białystoki pealt on tema sõnul teed hulga paremad ning ka seal olev metsavaheline kitsas lõik on tehtud laiemaks.
Sealt edasi pidavat otsem ja kiirem tee olema üle Ostrówi Mazowiecki, sel lõigul on umbes 18 kilomeetrit kehvemat teed, kuid see on läbitav. «900 kilomeetri ja ohutu kiirusega sõitmise kohta pole suurem asi kannatus,» märkis lugeja.
Ostrów Mazowiecki juurest algab kiirtee E67 Varssavisse. Vahepeal on ka killuke kaherealist teed, kuid üldine kiirus pidavat olema täiesti normaalne. Samuti mainis lugeja, et Poznańi ja Saksamaa suunal algab Varssavist tasuline kiirtee (esimene maksupunkt Strykowi juures) kuni Saksamaani välja.
«Tuleb tähele panna liiklusmärke, sest navid kipuvad viima vana kiirtee alguse juurde ja see on Kolgata tee. Teetähistest tuleb jälgida S8, A2,E30. Läbi Varssavi jooksevad üldiselt väga kiired lõigud (kuni 120 km/h linnas) ja tuleb olla tähelepanelik, et õigeid pöördeid mitte maha magada. Liiklus on tihe, aga sujuv,» kirjutas lugeja. Samuti tõi ta välja, et osaliselt on veel remondis Varssavi-Gdański suund, kuid muidu on selle näol tegemist suurepärase kiirteega.
Palju politseinikke
Tarmol tekkis aga küsimus, kus Varssavis on lubatud sõita 120 km/h. «Need paar uut teed on küll A märgiga, kuid need ei ole linnas sees,» ütles Tarmo, kelle sõnul võib linnas heal juhul 80 km/h sõita. Ka mainis Tarmo, et Poolas on olnud probleeme öösel tankimisega, kuna need on öösel suletud.
Krakowi suunal on lugeja sõnul kiirtee väga heas korras, kuid Wroclaw ja Łódźsuunal tuleb varuda kannatust, kuna tee-ehitusega on kiirus piiratud ja seda väga pikal lõigul. Tee ise on korras, kuid üherealine, torbikutega piiratud ja aeglane ning suvekuumaga piinarikas.
Lugeja, kelle sõnul on teedel politseinikke väga palju ja reeglina nad halastust ei tunne, soovitas kindlasti sularaha kaasa võtta, kuna trahvi puhul arvestavad politseinikud vaid sularaha. Ta soovitas igal juhul Poolat külastada ning nimetas ka kiire ja mõnusa kiirtoiduketi – KFC (Kentucky Fried Chicken – toim), kus on odavad ja maitsvad eined ning suured portsjonid. Teeäärsetes söögikohtades soovitas ta küsida «pierogi» ehk pelmeene, mis pidavat olema väga maitsev roog, mida poolakad ka ise kõrgelt hindavad.
Enamikus Poola kaubanduskeskustes ja poodides on võimalik maksta kaardiga ning sularaha võiks lugeja soovitusel pigem hoida väiksemate kulutuste tarvis. Väiksema eelarve korral soovitas ta Noclegi hotelli, kus üks öö maksab umbes 10-15 eurot.
Lugeja Tõnu soovitas Poolas sõita mitte ainult siltide järgi, vaid minna Augustówist Białystoki peale ning sealt siis jälle Varssavi peale. «Selliselt sõites on tavalist teed ainult 200 km ringis, ülejäänud kõik on paan,» märkis Tõnu.
Lugeja Katja hoiatas, et kui GPS juhatab Poolast Tšehhi väikeseid asulaid pidi, siis võib juhtuda, et ka hoolikalt jälgides ei leia viidet riigipiirile, ega ka infot, et nüüd on vaja vinjetti, et liigelda, ega ka bensiinijaama, kust seda osta.
Jalgratas ja rong
Samuti kirjutas üks lugeja, et tähelepanelik tuleb olla jalgratta ja rongidega reisimisel tuleb. «Kuigi ratta rongi kaasa võtmine võib iseenesest tasuta olla, võivad mõned rongiettevõtted nõuda eelneva broneeringu tegemist, kuna osal rongidel on rataste jaoks eraldi pagasivagunid. Seejuures võib pagasivagun teatud peatustes jääda rongi pikkuse tõttu perroonilt välja ja neis peatustes rattaomanikud väljuda ei saagi,» kirjutas lugeja ja lisas: «Nii et jalgratta ja rongidega reisides tasub uurida nii hinna, broneeringu vajaduse kui ka väljumisvõimaluse kohta.
Kuigi enamasti kirjutati Poola teemal, mainis üks lugeja, et Hispaaniast otse Eestisse sõitmisel on kiirused kiirteedel 117 km/h, Prantsusmaa puhul kehtib umbes sama, ent Saksamaal on ainsana alla 100 km/h, mille põhjuseks on tunnine seismine teetööde tõttu kiirteel ja lisaks meeletu autode mass ning pidevad teetööd. Poola kiirteedel on kiirus aga enamasti 140 km/h. «Tasub investeerida 40 eurot, et osta Tomtomi Euroopa kiiruskaamerad, palju raha jäi tänu sellele tasku. Trassipolitseinikke nägin 9000 km jooksul vaid korra Itaalias, korra Austrias ja kaks korda Poolas,» jagas lugeja oma kogemusi.
Kristjan soovitas jälgida Poolas tehtavate teetööde infot siit.