Reisifirma jättis purjutavad kliendid Itaaliasse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: Panther Media/Scanpix

Reisifirma Baltic Kuurort Grupp jättis Itaaliasse kaks klienti, kes firma kinnitusel olid liialt napsised ning häirisid kaasreisijaid. Kliendid pöördusid tarbijakaebuste komisjoni, et hüvitist nõuda.

Kliendid ostsid osaühingult Baltic Kuurort Grupp pakettreisi kahele Itaaliasse Riminisse ajavahemikuks 4. kuni 15. september 2012, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses. Reisiti bussiga ning kogu lõbu läks maksma 801,68 eurot.

Tagasisõidu päeval keeldus aga reisifirma oma kliente bussi lubamast, kuna viimased olid firma kinnitusel liialt napsutanud. Seejuures olid kliendid ise enne reisi nõustunud tingimustega, et bussireisidel on sõidu ajal keelatud alkoholi tarbimine ning kaasreisijate häirimine. Osaühingu Baltic Kuurort Grupp kinnitusel rikuti neid reegleid korduvalt reisi vältel. Samuti olid majutuskohas purjutanud kliendid rikkunud toa sisustuse, mille kahju kliendid hotellile hüvitasid.

Tarbijad pidid Itaaliast omal käel Eestisse tagasi saama – lennupiletite ja pagasi lisatasu eest tuli välja käia 718,22 eurot.

Kliendid pöördusid tarbijakaebuste komisjoni ja nõudsid pooleli jäänud reisi eest hüvitist summas 3012,58 eurot. Samuti nõuti kaasnenud õigusteenuse hüvitamist summas 1380 eurot. Komisjoni istungil tunnistasid tarbijad, et nad rikkusid hotellitoa sisustuse ning neile kutsuti reisi vältel ka kiirabi, kuid väitsid, et ei pruukinud alkoholi ja ei häirinud kaasreisijaid.

Tavaliselt piisab korralekutsumisest

Tarbijakaebuste komisjon leidis, et komisjonil puudub võimalus asjaolusid välja selgitada – vaja on põhjalikku uurimist ja tunnistajate ärakuulamist. Lisaks tunnistas komisjon, et kliendid nõudsid mõistlikku hüvitist, kuid hüvitise mõistliku suuruse otsustamine kuulub kohtu pädevusse.

«Õnneks käituvad enamik meie reisijatest ikkagi eeskujulikult ning alkoholi liigtarbimisest tingitud kaasreisijate häirimist tuleb väga harva ette,» rääkis Baltic Kuurort Grupp OÜ juhatuse liige Vadim Molodkov. Kui selline probleem tekib, tuleb tema sõnul tagada teiste reisijate turvalisus ning muretu ja täisväärtuslik puhkus.

«Nendel harvadel juhtudel piisab siiski enamasti häirijate korralekutsumisest grupijuhi poolt. Mõnel üksikul korral pole sellest aga piisanud ning oleme olnud sunnitud alkoholiga liiale läinud isikud bussist maha tõstma,» rääkis Molodkov.

Tagasi üles