Reisijat Evelyni üllatas lennufirma Lufthansa tegevus, kes tühistas tema tagasilennupileti, kuna naine otsustas Brüsselisse sõita teise lennuliini kaudu.
Reisijat üllatas tühistatud tagasilennupilet
Tarbija24 lugeja sai vahetult enne Brüsselisse sõitu teada, et peab sihtkohas olema päeva võrra varem ning hankis endale uue ühesuunapileti. Ent tema üllatus oli suur, kui ta kodumaale naasta soovides avastas, et Lufhansa oli edasi-tagasi piletil tühistanud ka tagasilennu.
Reisibüroode esindajate sõnul on tegemist tavapraktikaga – reisijal tuleb kasutada lende piletil märgitud järjekorras.
Estraveli lennupiletite müügi direktor Mauri Saarend selgitas, et traditsiooniliste lennufirmade hinnakujundus on konkreetse marsruudi põhine ja paljud lennufirmad (Lufthansa sealhulgas) pakuvad edasi-tagasi lennule oluliselt soodsamaid hindu kui ainult ühe suuna reisiks.
«Et oma tulusid kaitsta, on sellistel lennufirmadel lepingutingimustes punkt, mis ütleb, et lende tuleb kasutada täpselt piletil olevas järjekorras. Kui reisija jätab ilmumata lennule, millele tal on koht kinnitatud, on sisuliselt tegemist reisijapoolse veolepingu rikkumisega ja lennufirmal on seepeale samuti õigus omapoolselt lepingust taganeda ning järelejäänud marsruudil reisija vedamisest keelduda,» rääkis Saarend.
Seega, kui on soov järelejäänud lende ikkagi kasutada, tuleb leping ümber vormistada ja pilet muuta reaalselt lennatavale marsruudile vastavaks. «Sellise muutusega võivad paraku kaasneda väga olulised kulud ja suure tõenäosusega võib uue ühe suuna pileti ostmine mõne teise lennufirmaga konkreetselt Brüssel-Tallinn liinil osutuda odavamaks kui olemasoleva Lufthansa edasi-tagasi pileti ümbervormistamine,» rõhutas Saarend.
Tõenäoliselt ei juhtu Saarendi hinnangul siiski midagi, kui edasi-tagasi piletist kasutada ära ainult minekusuund. Ent valikuline lendude vahelt ära jätmine ja siis mõne hilisema lennu kasutamine ilmselt ei õnnestu, v.a. juhul, kui tegemist on odavlennufirmaga, kelle hinnakujundus ongi alati ühe lennu põhine.
«Illustreerivaks näiteks võib veel tuua asjaolu, et paljud suured lennufirmad pakuvad võõrastel turgudel ümberistumisega ühendustele märksa soodsamaid hindu kui koduturul otselendudele. Meile lähim näide on ehk Finnair, kelle hinnad näiteks Poolast või mujalt Kesk-Euroopast Kaug-Itta võivad olla paarisaja euro võrra soodsamad, kui Helsingist algaval otselennul,» tõdes lennupiletite müügi direktor.
Kui lennufirma lepingutingimustes ei oleks punkti, et lende tuleb kasutada piletile märgitud järjekorras, võiksid kõik soomlased osta endale näiteks Varssavist algava pileti Tokyosse ja tulla tegelikult lennule alles Helsingis. Seeläbi kaotaks lennufirma oluliselt raha, tõi Saarendi veel selgitavaid näiteid.
Saarendi mainis täiendavalt, et Euroopa Liit on arutamas uut lennureisijate õiguse kaitse regulatsiooni, mis enam ei lubaks osaliselt kasutamata pileti puhul lennufirmal reisijat maha jätta. «Kas ja mis kujul see kunagi vastu võetakse ning milline saab olema mõju lennuettevõtete hinnakujundusele, näitab aeg,» lisas ta.