Niimoodi suunati turist kitsaste tänavate rägastikku, kus talle üritati pähe määrida kahtlase väärtusega suveniire ja kus taskuvargad juba ootasid saagi süllelangemist. Uued teeviidad olid vanadega – kui noolte suund välja arvata – nii sarnased, et kulus tükk aega, enne kui kelmusest üldse aru saadi ning eksitavad sildid maha võeti.
Napolis on turistil ka kõige suurem tõenäosus langeda «paki» ohvriks. Tänaval, hõlma alt üritatakse sulle müüa mingit kaupa, põhiliselt elektroonikat. Müüja demonstreerib kaupa, saab raha ja annab vastu paki. Pakid on aga imekiiresti ja kliendile märkamatult vahetatud ning ostja leiab sealt kõike muud kui soovitud eseme. Nii said ühed prantsuse turistid, olles ostnud saja euro eest paki, mille sees pidi olema tahvelarvuti, kahe keraamilise plaadi õnnelikeks omanikeks.
Rooma teeb endale taas reklaami linnana, kus turistidelt lausa ametlikult mitu nahka kooritakse, seda eelkõige toitlustuskohtades. Ühes Piazza di Spagna lähistel asuvas jäätisekohvikus esitati inglise turistidele nelja jäätisetuutu eest 64-eurone arve ehk 16 eurot jäätise kohta.
Et olukorda kontrollida, käis päevalehe Repubblica ajakirjanik inglise turistiks maskeerununa läbi Rooma kesklinna baarid ja veendus, et inglise keeles tellimuse esitamine garanteeris enamikus neist topeltarve.
Seega on Itaaliasse reisides soovitatav ära õppida paar itaaliakeelset sõna, ning võtta reisile kaasa kaine mõistus.