Nissi kandi kartulikasvataja Jaak Vackermann tahtis talutööle vahelduseks perega palmi all puhata ja soetas Holiday Clubi kaudu puhkuseosaku, kuid kuus aastat hiljem ja 150 000 krooni vaesemana süüdistab Vackermann puhkuseosakute müüjaid klientide orjastamises salakavalate ja nöörivate lepingutega.
Puhkuseosaku omanik tunnistab heauskset rumalust
Lugu algas juba mais 2003, kui talunik sai firma Holiday Club Eesti filiaalilt kutse puhkuseosaku esitlusele, selgub ETV saatest «Pealtnägija».
Teatati, et kui Jaak koos elukaaslasega kohale ilmub, on ta juba võitnud ühe kolmest hinnalisest auhinnast – mobiiltelefoni, LCD-teleri või majutuse Tenerifel.
Vackermanni puhul on eriline, kui kõvasti ta liimile läks – aastate jooksul investeeris ta puhkuseosakutesse kokku üle 150 000 krooni ja see summa kasvab pidevalt, sest talt nõutakse regulaarset hooldustasu. Osakust lahti saada ei õnnestu aga kuidagi.
2001. aastast alates on tarbijakaitsesse laekunud 14 kaebust Holiday Clubi klientidelt, kus korduvad fraasid – «kaotasin mõtlemisvõime», «olin lõpuks kõigega nõus», «allkirjastasime leppe hetke emotsioonide ja väsimuse ajel».
«Tarbija viiakse peale mitmetunnist esitlust sellisesse seisu, et ainuke võimalus sealt ruumist välja saada on lepingu sõlmimine. Ja kui see leping on sõlmitud, siis tahetakse kohe saada ka sissemaksuraha,» kirjeldab tarbijakaitseameti pressiesindaja Hanna Turetski.
Holiday Clubi Eesti filiaali juhi Jaanus Kuke sõnul on Vackermanni pretensioonid põhjendamatud ja ebaadekvaatsed.
«Tema käitumine meie suhtes on olnud natukene jabur,» kirjeldab Kukk talunikku tüütu kliendina, kes ei taipa, millisele lepingule ise alla kirjutas. Kuke soe soovitus Vackermannile on nurisemise asemel puhkuseosakut kasutada.