Lugeja küsib: miks tuleb mobiilid lennu ajaks välja lülitada?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Hanneli Rudi
Copy
Lennuk on üks väheseid kohti, kus mobiiliga rääkida ei lubata.
Lennuk on üks väheseid kohti, kus mobiiliga rääkida ei lubata. Foto: SCANPIX

«Iga lennu eel tuletatakse meelde, et lülitage mobiilid välja. Aga miks seda tehakse, kas tõesti võib lennuk mobiili tõttu alla kukkuda,» soovib lugeja teada.

Vastab Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen.

See, et lennu alguses (paljudes firmades ka lennu keskel ning lennu lõpus) tuletatakse meelde reeglid suitsetamise ja elektroonikaseadmete väljalülitamise kohta, tuleneb Euroopa lennundust reguleerivate dokumentide sätetest.

Nii mobiilid kui raadiolaineid levitavad seadmed, nagu raadiosaatjad, raadiosaatja abil opereeritavad mänguasjad, võivad mõjutada lennuki pardaaparatuuri tööd. Teadupärast on lennukites juhtmestik, mille pikkus ulatub sadadesse kilomeetritesse. Elektrivoolu olemasolul tekib magnetväli. Magnetväli omakorda võib mõjutada elektrivoolu.

Kõike seda kokku nimetatakse lennukil «electromagnetic interference» mille kohta saab täpsemalt lugeda Wikipediast.

Lennunduses on kõik väga rangelt reguleeritud. Lennukitootjad peavad eelpool nimetatud seadmete mõju väljaselgitamiseks tegema erinevaid teste ja katsetusi.  Samas on maailmas meeletult palju  igasuguste «vigurite» tootjaid, mis eeldaks kõigi nende seadmete testimist ja katsetamist lennukite pardal. Seepärast ongi aluseks võetud konkreetne EI kõigele, mis raadiolaineid tekitab.

Tagasi üles