Tallinki kruiisile võib pääseda kaasreisija pardakaardiga

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinki laev.
Tallinki laev. Foto: Liis Treimann / Postimees

Kaks Tarbija24 lugejat on pääsenud Tallinki laevale võõra pardakaardiga. Tallinki kommunikatsioonijuht Luulea Lääne kinnitas, et reisilaevale sisenejaid kontrollitakse kolmel erineval moel.

Möödunud nädalavahetusel Rootsi kruiisil käinud lugeja rääkis, et kaotas reisi käigus oma pardakaardi. Rootsi sadama infoletis vormistati talle ID-kaardi alusel kiiresti ja täiesti tasuta uus pardakaart. «Samas ei kontrollinud mitte keegi minu isikut laevale minnes. Keegi, kes pardakaardi leiab, võib ju sellega samamoodi laevale kõndida?»

Teine naisreisija sisenes laeva sootuks meessoost sõbra pardakaardiga, kuna nad soovisid sõpruskonnaga kajutid ära vahetada. Pardakaarti kontrollinud laevatöötaja mehe nimest välja ei teinud ja isikut tõendavad dokumenti ei küsinud.

Tallinki kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne kinnitusel on reisijal kohustus koheselt teavitada kassat või laevapersonali pardakaardi kaotamisest. «Kui pardakaart kaotatakse enne reisi või kruiisi ajal väljaspool laeva, teavitavad reisijad sellest meid tavaliselt koheselt, et siiski saada reisile ning tagada ka näiteks kajutis olevate asjade turvalisus. Kui kaotatud pardakaardist on teavitatud, suletakse koheselt sellega pardale- ja kajutissepääs,» rõhutas ta.

Samuti teostatakse dokumentide kontrolli Lääne sõnul check-in`is ning ka vastavalt konfidentsiaalsele turvaplaanile. Piletite ja dokumentide kontroll toimub ka laevaleminekul.

«Nii sadama kui laeva turvaplaanide alusel selgitatakse võimalikud pardale pääseda üritavad isikud. Neid protseduure tänu turvameetmete konfidentsiaalsusele avaldada ei saa. Pardakaardi peab reisija alles hoidma kogu reisi vältel ning pisteliste kontrollide kaudu on laevapersonalil õigus seda kontrollida,» selgitas Lääne.

Kaotatud pardakaarti ei hüvitata ning reeglina peab inimene ostma uue pileti, antud info on kirjas ka reisieeskirjades. «Muuhulgas on seal kirjas ka, et reisija ei tohi piletiga või muu dokumendiga talle omistatud õigusi teisele isikule üle anda. Vedaja ei ole kohustatud hüvitist maksma varastatud, kaotatud või hävinud pileti või muu reisiõigust andva dokumendi eest, kõikidele muudele juhtudele kohaldatakse makse-ja annulleerimistingimusi,» lisas kommunikatsioonijuht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles