Mitmed lennufirmad on viimasel ajal muutnud oma lojaalsusprogramme, et seniseid kliente hoida ja uusi juurde meelitada.
Milliseid muudatusi on läbi teinud lennufirmade lojaalsusprogrammid
1. Star Alliance staralliance.com
EuroBonus, Miles & More
Ka Eurobonuse (SAS, Estonian Air) puhul tegeletakse ülesehituse lihtsustamisega. Viimased uuendused jäävad möödunud aasta maisse, kui lihtsustati punktide teenimise ja kulutamise tabeli ülesehitust. Samuti kehtestati üks ja ühine kuldkaardi saamiseks vajaminevate punktide limiit – 50 000 põhipunkti (varem oli see riikide kaupa erinev). Viimane muudatus hakkas kehtima detsembris – nüüd saavad Eurobonuse liikmed tellida punktide eest pikamaalendudele kinnitatud teenindusklassi tõstmist (confirmed upgrade).
Miles & More (Lufthansa, LOT) viis hiljutised muudatused programmi sisse mullu septembris – äriklassis lendamise eest saadavate lennumiilide kogus on nüüd paremini seotud piletile kulutatud rahaga.
Samuti tohib alates 1. septembrist 2012 kasutada kogunenud lennumiile ühesuunaliste preemiapiletite vormistamiseks.
Punkte saab nii teenida kui ka kulutada paljude partnerteenuste kaudu (autorent, hotellid või elustiilikaubad programmiga seotud netikaubamajas Worldshop). Programmis jagatakse parimatele ka autiitleid.
Eestist lendavad: SAS, Estonian Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Turkish Airlines
2. «oneworld» oneworld.com
Finnair Plus
Finnair tutvustas uusi piletitüüpe mullu novembris, samal ajal viidi sisse ka muudatusi Finnair Plusi lojaalsusprogrammi – näiteks tõsteti teenitavate boonuspunktide kogust pileti kohta keskmiselt umbes 30%, mis annab lootust, et oma esimese väljateenitud preemiareisini jõuab sage lendaja oluliselt kiiremini.
Loomulikult teenib odavamate lennupiletite eest vähem punkte ja kallimate (Business Saver ja Business-tüüpi) piletite eest jagatakse lennupunkte heldemalt.
Püsikundedele, kes on piisavalt boonuspunkte kontole kogunud, jagatakse klienditasemeid, mille ees saab lisaks mitmeid mugavusteenuseid, näiteks eelisjärjekorras lennule registreerimine, turvakontrolli läbimine kiirelt ja järjekorrata, ligipääs äriklassi puhkealadele, eelisjärjekorras lennukisse pääsemine või paremasse teenindusklassi lubamine järgmisel lennul.
Punke võib kasutada Finnair Plus programmis ka kombineeritult rahaga, mis muudab kasutatavaid teenuseid punktide olemasolul soodsamaks, samas ei pea tingimata ootama vajaliku punktisumma täitumist.
Eestist lendab: Finnair
3. Sky Team skyteam.com
OK Plus
Kuigi Czech Airlines on Tallinnas (vähemalt edasiste teadeteni) lennud Prahasse katkestanud, on paljudel siiski alles OK Plus boonuskaart, mida ei pea üldse ära viskama, samuti ei lähe raisku juba kogutud punktid. Sky Teami lennundusalliansi piires saab punkte edasi koguda ja neid ka kasutada. Samas on otsustatud programmi tingimusi veidi koomale tõmmata.
OK Plus kaardile kogutud boonuspunktid kehtivad uute reeglite kohaselt 24 kuud.
Palju aastaid kõneainet tekitanud dilemma, et kui ettevõte või asutus maksab pileti eest, siis kes peaks saama endale boonuspunktid – lendaja või maksja – on nüüd leidnud vähemalt osaliselt lahenduse OK Plus programmis.
Nüüdsest saab OK Plusi äriklientidele suunatud programmis ettevõte ise valida, kas koguda punkte firmakontole või loovutada need firma raha eest lendajale.
Soodsaima edasi-tagasi lennu boonuspileti «hind» algab OK Plusi programmis 15 000 kogutud miilist (kui lennata Tšehhi ja Skandinaavia vahel) ja mujale Euroopas 20 000 – 30 000 boonusmiili, samuti tehakse aga igakuiseid soodustusi ja pakutakse edasi-tagasi-pileteid 50% vähemate punktide eest.
Eestist lendavad: Aeroflot, Czech Airlines (lennud peatatud)
4. Air Baltic balticmiles.com
BalticMiles
BalticMiles’il mullune aasta suuremaid muudatusi kaasa ei toonud, küll aga võib neid oodata juba alanud aastal – eelmisel aastal küsis BalticMiles Facebookis oma sõpradelt ideid programmi parendamiseks ja kolme võitja ideid lubati juurutama hakata, nende hulgas eestlanna Anu Kalmuranna soovitusi parandada auhindade-preemiate põhisüsteemi.
2012. aastal lisandus aga balti «rohelise raha» võrgustikku üle saja uue partneri, mis muudab programmi veelgi ahvatlevamaks neile inimestele, kes lendamist ei eelista või kes tahavad oma esimese lennupileti välja teenida maisemaid teenuseid – näiteks bussisõitu – kasutades.
BalticMilesi koostööpartnerite võrgustik, kust punkte teenida ja kus neid ka soovi korral muude väärtuste vastu vahetada, sisaldab jaekaubandust, restorane, tervise- ja iluteenused, pangandusteenused, meelelahutus- ja reisiteenused.
Kui seni oli BalticMiles rohkem Balti riikide keskne, siis nüüdseks on laienetud juba ka Soome ja Venemaale.
Uudse teenusena on MalticMiles asunud korraldama internetipõhiseid kingioksjoneid, kus teenustele suunatud kinkekaartide või unikaalsete kingituste saamiseks tuleb oma teenitud punkte panustada.
Eestist lendab: Air Baltic