Lugeja küsib: kas untsu läinud reisi eest vastutab reisikorraldaja või müüja?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Puhkus.
Puhkus. Foto: SCANPIX

Tarbija24 lugeja uurib, kes vastutab selle eest kui reisil tekivad komplikatsioonid või reis ei vasta ootustele, kas reisibüroo, kes pakettreisi müüs või reisikorraldaja? Kas vautšerimüüjal lasub ka mingi vastutus?

Vastab Tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Kui kohapeal selgub, et hotell, mille tarbija valis ei vasta kokkulepitule, siis selle eest on tarbija eest vastutav reisikorraldaja. Kui aga selgub, et tarbija ei olnud teadlik viisa- ja/või passinõuetest või siis hoopis sellest, et vajalik on ka vaktsineerimine, siis see on ilmselgelt vahendaja tegemata töö.

Vautšerimüüja cherry.ee omab registreeringut majandustegevuse registris (MTR) reisiettevõtjana tegutsemiseks ning nõuetekohast tagatist. Seega kohalduvad talle kui edasimüüjale samasugused seaduse sätted nagu teistele vahendajatele. Eelkõige on edasimüüjatel teavitamiskohustus - teave selle kohta, kes on tegelik reisikorraldaja, mis on viisa-, passi-, kindlustuse ja tervishoiualased nõudmised reisijale jms.

Kui tarbijal tekib probleem, siis on oluline kohe reageerida. Kui pöördutakse vahendaja poole ehk selle poole, kes reisi müüs, siis on vahendajal oluline vajadusel tarbija pöördumine edastada korraldajale. Iga endast lugupidav reisiettevõte annab probleemi lahendamisel endast parima ja ei jooksuta põhjendamatult oma klienti. Tegutseb väga  erinevaid reisiettevõtjaid ja on väga erinevaid lahendusi.

Üldjuhul jõuavad tarbijakaebuste komisjoni  need kaebused, kus paraku vahendaja oma süüd ei tunnista. Komisjoni otsused lähtuvad seaduses sätestatust ning kui müüjal on seaduse kohaselt vastutus reisija ees, siis otsuse tegemisel lähtutakse sellest.

Tarbijale on oluline, et enne reisi soetamist oleks ta teadlik, kes on reisikorraldaja. Samuti on oluline nii reisikorraldaja kui ka vahendaja taustauuring.

Tagasi üles