Enne ostu peab välja uurima, kas valmisreisi müüv ettevõte on korraldaja või vahendaja. Kui tegemist on teise firma reise müüva bürooga, peab vahendaja andma ostjale teada, kes on reisi tegelik koostaja ja korraldaja. Kui seda infot ei anta, ei saa vahendajat usaldusväärseks pidada.
Taustakontroll tuleb enne ettemaksu tasumist teha nii büroole kui korraldajale. Esiteks peaks üle vaatama tarbijakaitseameti kodulehel avaldatud musta nimekirja. Teiseks tuleb majandustegevuse registrist kontrollida, kas ettevõte tegutseb legaalselt (on registreeritud) ja kas tal on ka piisav tagatis. Kolmandaks võiks firma kohta infot otsida tavalise internetiotsingu abil.
Nüüd jõuan tarbija jaoks ilmselt kõige tüütuma punkti juurde – lepingu lugemine. See on tülikas, kuid enda ja oma raha kaitseks tuleb see siiski enne lõplikku nõusoleku andmist läbi lugeda. Tõsi, see võib võtta aega ning tähendada, et tehingut ei saagi netis 15 minutiga või ostukampaania/messi ajal sabas seistes tehtud.
Kiirelt sõlmitud tehing pole aga kindlasti väärt riski, et reisiostja paneb oma raha panti ja käe alla lepingule, mille tingimustest tal aimugi pole. Reisilepingu läbilugemine on kasulik juba ainuüksi seetõttu, et teada, kuidas vajadusel pretensiooni esitada. Enamasti tuleb reisikorraldajat lepingutingimustele mittevastavusest viivitamatult kohapeal teavitada, sest hilisemaid pretensioone arvesse ei võeta.
Viimaks üsna primitiivne, kuid 2012. aastal kogetud reisifirmade maksejõuetuste valguses ikkagi vajalik meeldetuletus: nii ettemaksu kui hiljem ülejäänud reisitasu tasumise kohta tuleb võtta tšekk ja seda eriti sularahas arveldades.
Seega peaks reisiostja turismimessil ja ka teiste müügikampaaniate ajal meeles pidama kolme nõuannet: uuri, kes on reisi tegelik korraldaja, tutvu põhjalikult reisilepinguga ja võta ettemaksu tasumisel tšekk. Helesiniseks unistamiseks on aeg siis, kui puhkus juba käes – reisi valides tuleb siiski hoida kainet meelt.