Nii nagu Eestit külastab igal aastal rohkem turiste kui eelmisel, ronivad aasta-aastalt ülespoole ka riigi turismiportaali visitestonia.com külastajanumbrid. Möödunud aastal tutvus Eestit puudutava infoga 3,12 mln külastajat, samas kui aasta varem oli külastusi 1,8 ning 2010. aastal 1,4 mln.
Riigi turismiportaal saavutas rekordilise külastatavuse
Järjest enam jõutakse veebilehele mõne otsingumootori kaudu (63 protsenti külastustest), turismikampaaniad kasvatavad portaali liiklust keskmiselt 18,4 protsenti. Lisaks Eestile endale, kust kolmandiku klikkidest teevad parasjagu siin viibivad välismaalased, külastatakse visitestonia.com saiti enim Soomes, Venemaal, Lätis, Rootsis, Saksamaal, USA-s, Suurbritannias, Norras ja Ukrainas.
Enim külastati Eestit mullu Soomest, Venemaalt, Saksamaalt, Rootsist, Lätist ja Suurbritanniast.
«Portaali külastatavus riigiti vastab üsna täpselt sellele, millistest riikidest Eestit ka reaalselt külastatakse. See on meile parimaks tagasisideks – oleme suutnud luua keskkonna, mis innustab Eestisse reisima ning võimaldab oma reisi ka hästi ette valmistada,» kommenteeris EASi turismiarenduskeskuse turundusdirektor Tarmo Mutso.
Kiire kasvu on teinud nutitelefoni või tahvelarvutiga tehtud külastuste arv visitestonia.com lehele – möödunud aastal oli nende osakaal 9,5 protsenti kõigist külastustest.
Möödunud aastal lansseeritud praktiline rakendus Reisiplaneerija osutus populaarseks, seda kasutatakse keskmiselt 15 minutit külastuse kohta. Poole aasta pealt käibele tulnud Reisiplaneerija teenust, mille abiga saab kokku panna just enda huvidele vastava reisi, kasutati ligi 150 000 korda.
Visitestonia.com on keskne infoportaal igale Eestisse reisida soovivale inimesele ja turismiinfosüsteem kohalikule turismiettevõtjale, mis pakub infot üheksas võõrkeeles. Selle eestikeelne versioon puhkaeestis.ee on aga abivahendiks siseturistile.