Neljatärnise hotellitoa asemel ootas ees räpane poolkeldrikorrus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Puhkusereis ei vastanud turistide ootustele.
Puhkusereis ei vastanud turistide ootustele. Foto: Panther Media/Scanpix

Turistid uskusid, et saavad Bulgaarias ööbida neljatärnihotellis, kus toad sobivad lastega peredele, kuid kohale jõudes majutati nad ruumidesse poolkeldrikorrusel.

Mullu 31. jaanuaril esitasid kliendid reisibüroole AS Baltic Tours pakettreisi tellimuse sihtkohaga Bulgaaria, Kuldsete Liivade keskus, seisab Tarbijakaebuste komisjoni otsuses.

Tegemist oli pikalt planeeritud perereisiga, mis kestis 26. augustist 2. septembrini. Turistid uskusid, et hakkavad elama neljatärnihotellis Elena, mis sobib lastega peredele. Kohale jõudes majutati osa reisijaid nende kirjeldusel hoopis poolkeldrikorrusel asuvatesse ruumidesse, kus oli mööblit nii palju, et liikuda oli raske. Lisaks oli mööbel katkine, kapi tagaküljel hallituse jäljed ja dušisegisti räpane. Laealustest akendest paistsid vaid betoonist piirded, tõrvapapiga kaetud katus ja suitsukonid.

Järgmisel päeval pöördusid reisijad hotelli Elena teenindaja, reisisaatja ja ka telefonitsi reisibüroo Baltic Tours poole palvega, et hotellitoad ümber vahetataks. Vajadusel oldi nõus ka lisaraha maksma. Soov jäeti rahuldamata.

Baltic Tours ei pea end vastutavaks

26. septembril esitasid kaks reisil osalenud inimest tarbijakaitseametile avalduse,  milles kurtsid, et hotellitoa asemel paigutati nad abiruumidesse. Oktoobri lõpus jõudis juhtum ka Tarbijakaebuste komisjonini.

AS Baltic Tours on tarbijakaitseametile ja komisjonile teatanud, et AS oli üksnes vahendaja, reisikorraldaja aga Tez Tour OÜ, kes sõlmis klientidega ka pakettreisilepingud.

«Meil on piletimüügiagendina võimalus selgitada klientidele üksnes seda infot, mida reisikorraldaja on meile ise jaganud. Nii oleme ka kõne all olevas juhtumis toiminud,» kinnitas Baltic Toursi müügijuht Margit Lõiv Tarbija24-le. Ta nentis, et reisikorraldaja ei jaganud Baltic Toursile infot nagu majutataks kliendid ebarahuldavas seisukorras olevatesse poolkeldrikorruse ruumidesse.  «Piletimüügiagendil puudub võimalus mõjutada reisikorraldaja poolset pakettreisilepingu täitmist,» lisas Lõiv.

OÜ Tez Tour  on vastanud Tarbijakaebuste komisjonile, et reis ei vastanud lihtsalt turistide subjektiivsele ettekujutusele, selle eest ei saa korraldaja vastutada. Samuti väidab reisikorraldaja, et sõlmitud reisilepingus on märgitud hotelli mugavusklassiks «Elena Hotel 4* Economic DBL Room» (economy - inglise keeles säästlik.). Neile tingimustele olid hotellitoad reisikorraldaja kinnitusel ka vastanud.

Komisjon: reisifirmad ei selgitanud tingimusi

Kliendid leidsid, et neile ei selgitatud väljendi «economy» tähendust. Samuti puudus arvetel viide«economy» tingimustel majutusele. Reisijad ei teatanud enda kinnitusel ei reisibüroole ega reisikorraldajale, et pikalt planeeritud perereisi eelarve oleks piiratud.

Kauplejad ei suutnud komisjonile tõestada, et tarbijad oleksid tahtlikult säästlikuma majutuse kasuks otsustanud.

Komisjon otsustas, et turismifirmad on rikkunud reisijate põhiõigusi. Tellimuse  kinnituses  märgitud  viitele  «Double + 2 last»  ei  vasta  hotelli  kirjelduses  «economy»  tuba.  30. jaanuaril 2012 küll saadeti e-kirjaga majutustingimuste kirjeldus «majutus  kaheinimese  economy  toas», kuid firma ei saa eeldada, et tarbija teab, millised on «economy» majutuse tingimused. Selgitamise ülesanne on reisifirmal.

Hotell oli turismihooajal täis

Veel leidis komisjon, et ka Baltic Toursil oli kohustus pakettreisilepingu turustamisel müüdava teenuse sisu selgitada. 

Komisjon otsustas, et klientidele tuleb tagastada pool makstud reisitasust. Pakettreisi eest tasus üks klient 1597 eurot, teine 1492 eurot.

«Kuna hetkel on antud juhtum veel lõpliku lahendita, siis kommentaare teie poolt küsitud teemal ei saa anda,» kinnitas Tez Tour OÜ tegevjuht Tatjana Arhipova Tarbija24 reporterile.

«Käesoleval juhul on reisikorraldaja Tez Tour klientide ees kirjalikult vabandanud, et ei ole suutnud majutada kliente rahuldavate tingimustega tubadesse. Reisikorraldaja on selgitanud, et kuivõrd reisi toimumine langes kokku kõrghooajaga ja kõik toad olid välja müüdud, siis kahjuks ei olnud võimalik toa vahetus,» kinnitas Baltic Tours müügijuht Margit Lõiv.

Tagasi üles