Omal käel korduvalt Euroopas ooperietendusi külastanud pere kasutas tänavu Itaalias Veronas toimunud ooperfestivali sõiduks reisibüroo Dioneva pakutud reisi, kuid pettus reisis.
Itaalia ooperifestivali reisi korraldus nörritas muusikasõpra
«Juba esimesel päeval selgus, et korraldaja oli rendiauto vautšeri vormistanud vale isiku nimele ja ümbervormistamisel kaotasime oma ajast kolm magusat tundi,» rääkis reisis pettunud ooperisõber.
Teine segadus tekkis Gardas, kus suure ekslemise peale üles leitud hotellis eestlaste seltskonnale öömaja ei leidunud, sest vahepeal oli grupp majutatud hoopis teise hotelli. Sellest aga reisijaid ei teavitatud ning inimestel tuli omal käel hakata uut majutuspaika otsima.
Postimehe poole pöördunud reisiselle pani ka imestama sõidukava, mille kohaselt tuli esialgu lennata Bergamosse, kust sõideti rendiautodega Veneetsiasse (230 km) ja seejärel Veneetsiast uuesti tagasi läbi Bergamo Gardasse. «Tegelikult võinuksime kohe lennata Veneetsiasse, jätta ühel päeval auto rentimata ning hoida kokku nii rendi-, parkimis- ja bensiiniraha kui ka autosõidule kulunud aega. Kas Ryanairi lennupileti odavus ikka korvas need kulud ja aja?» imestab mees.
Samuti polnud ta rahul sellega, et esialgu reisijuhina kaasa tulema pidanud Eva-Maria Eensalu asemel tegi seda tööd inimene, kes oli sel reisil esimest korda ning seetõttu ei osanud reisijatele nõu anda.
Ka heidavad ooperisõbrad reisikorraldajale ette, et kavas polnud viidet selle kohta, et reisiplaanis viidatud Veneetsia pole siiski päris-Veneetsia, vaid Mestre. «Teavitada mitu kilomeetrit on vahemaa ja lisada, missuguse transpordivahendiga südalinna saab ning missugused on lähimad bussi- või muu sõiduvahendi peatused. Seda infot me ei saanud. Nõnda tuli kõikides linnades ise oma tarkusega ja katse-eksituse meetodil hakkama saada,» tõdes mees.
Sisuliselt omapäi
Ta lisas, et sisuliselt tuli neil reisida omal käel. «Kõik olnuks mõistetav, kui reisikorraldaja oleks juba reisiplaanis selgelt välja öelnud: meie muretsesime piletid, majutuse, autorentimise, kõik muu jääb teie hooleks. Siis oleksime juba aegsasti teadnud, et tuleb ise uurida linnaplaane ja vaatamisväärsusi, selgitada välja hotellide asukohad ja teed, kuidas sinna jõuda. Iseasi, kas me oleksime sel juhul vajanud nn reisifirmat vahendajaks,» nentis ta.
Reisi maksumus oli 835 eurot (sh lennukipiletid, hotellimajutus, neli õhtusööki, kolme ooperietenduse piletid ja nädalane autorent).
Ooperireisi korraldanud lavastaja Ivo Eensalu tunnistab, et apsakaid sel reisil tuli ette, kuid sellegipoolest jääb talle reisimehe nurin arusaamatuks.
«See reis oli mõeldud mu sõpradele ja eelmisel aastal käisin ma ka ise kaasas, aga tänavu oli mul endal sel ajal üks töö Eestis ning mu tütar ei saanud samuti kaasa minna, sest hakkas sel ajal just sünnitama,» rääkis Ivo Eensalu. Nii palusid nad reisijuhiks näitleja Carmen Tabori, kellega teised reisilised lavastaja teada väga rahule jäid.
Eensalu selgitusel algab nende reis Bergamost, kuna see on märksa odavam kui lennata Tallinnast otse Veneetsiasse. «Just odavuse pärast tegime nii,» toonitas ta. Ka eelmisel aastal oli olnud sarnane segadus autode rentimisel. «Mullu polnud nime vahetamisel mingit probleemi, aga tänavu läks kauem aega. Itaallased on aeglasemad kui eesti inimesed,» tunnistas Eensalu. Segadusest hotelliga said Eensalu sõnul nende itaallastest partnerid teada kaks tundi enne eestlaste seltskonna saabumist ning asenduseks otsisid nad tärni võrra parema hotelli.
Eensalu sõnul ei soovi tema sõbrad reisi, kus lasteaialaste kombel nööri otsas koos ringi käiakse ja seetõttu oligi reisilistele jäetud vabad käed oma aja sisustamiseks. Osa reisiseltskonnast käis viinamarjaistanduses ja teised kasutasid võimalust koos kohaliku kokaga itaaliapärast õhtusööki valmistada.
Lavastaja sõnul pöördus reisis pettunud inimene ka tarbijakaitseameti poole. «Meie saime sellest pöördumisest teada tema reisikaaslase käest, kes kirjutas meile, et pole nõus esitatud arvamusega, nõudmise tooni ja vormiga,» rääkis Eensalu. Samuti oli kirja saatnud inimene kinnitanud, et nuriseva ooperisõbra reaktsioon on üle dramatiseeritud ning lubas oma meili kasutada suhtluses tarbijakaitseametiga. Siiani pole tarbijakaitseamet Eensaluga ühendust võtnud.