Siseministeeriumi seaduseelnõu järgi peavad hotellid hakkama külastajakaarte digitaalselt täitma.
Hotellide külastuskaardid muudetakse digitaalseks
Praegu täidetakse külastajakaarte manuaalselt ning majutusettevõtted töötlevad kaardile kantud andmeid erinevalt.
See raskendab aga siseministeeriumi hinnangul Eesti siseturvalisuse tagamist, sh migratsioonijärelevalve koostamist. Samuti pole korraldus kasulik hotellidele ja külastajatele – registreerimine on aeganõudev ning külastajakaartide säilitamine ei vasta tihti andmekaitsenõuetele.
Ühtne digitaalne andmekogu aitab hotelli külastajate üle arvestust pidada ning märgata ohte Eesti julgeteenistusele ning avalikule korrale. Ühtlasi võimaldab digitaalne lahendus kiirendada igapäevast registreerimise protseduuri.
Praegu täidavad elektroonilist külastajakaarti Euroopa riikidest Austria, Luksemburgi, Itaalia, Portugali ja Läti hotellid. Näiteks Itaalias registreerib hotell külastaja sõltumata tema kodakondsusest 24 tunni jooksul. Andmekogu kaudu on kõikidel politseijõududel juurdepääs majutusettevõttes registreerinud isikute andmetele.
Lätis peab end elektrooniliselt registreerima ainult välismaalane ehk isik, kes ei ole Läti kodanik. Lätis säilitatakse külastajakaardi andmed jäädavalt, Austrias säilitatakse andmeid vaid kolm aastat.