Estonian Air hüvitab pagasikadu kuni 17 500 krooni väärtuses

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennukid Tallinna lennuväljal.
Estonian Airi lennukid Tallinna lennuväljal. Foto: Toomas Huik

Estonian Air hüvitab registreeritud pagasi maksumuse kuni 17 500 krooni ulatuses, kuid kahju peab dokumentaalselt tõendama.


BBC kirjutas täna, et lennutranspordi tarbijanõukogu raporti järgi tekib pagasiga üha enam probleeme ning sageli ei soostu lennufirmad kaotsiläinud või kahjustatud pagasit õiglaselt kompenseerima. 

Estonian Airi avalike suhete juhi Ilona Eskelineni sõnul on lennufirmade vastutus piiratud rahvusvaheliste regulatsioonide ning veotingimustega, kompenseerimise korra kehtestab aga iga vedaja ise.

Estonian Airi puhul on registreeritud pagasi hüvitamise maksimaalseks piirmääraks tema sõnul orienteeruvalt 17 500 krooni, kuid iga kaebust käsitletakse eraldi.

«Tuleb meeles pidada, et reisija peab kahju dokumentaalselt tõendama - kuludokumentidega, ostukviitungitega vms. Ilma kuludokumentideta puudub lennufirmadel alus reisija kaebust käsitleda ning paljud suured lennufirmad nende puudumisel kulusid ei hüvita,» selgitas ta.

Kui kviitungi või pangaväljavõttega asjade väärtust tõendada ei saa, läheb hüvitise taotlemine Eskelineni sõnul väga keeruliseks. «Seeõttu on kindlustuse hankimine kõige mõistlikum, kuid kindlustusandjaga tuleb enne reisi poliisi tingimuste osas kindlasti konsulteerida,» lisas ta. 

Lennufirmad ei vastuta Eskelineni sõnul pagasisse paigutatud kergesti purunevate ja hinnaliste esemete, näiteks juveelide, foto- ja videotehnika purunemisel tekkinud kahju eest; samuti ka rahakupüüride, pangatšekkide, väärtpaberite ja muude hinnaliste esemete pagasist kadumise korral.

«Selliste esemete kadumisest, purunemisest või hilinemisest tingitud kahju korral aitab reisijat kindlustusselts,» ütles Eskelinen, kes ei soovita ülaltoodud hinnalisi ja kergesti purunevaid esemeid äraantavasse pagasisse üldse paigutada.

Enne lendu jäägu piisavalt aega

Pagasi lennukist mahajäämise vältimiseks tasub reisijail Eskelineni sõnul tulla lennujaama piisavalt vara, et kõik lennueelsed toimingud jõuaks õigel ajal teha. «Tallinnas on soovitatav aeg 2 tundi enne lennu väljumisaega,» rääkis ta.

Suurtes lennujaamades võib pagas Eskelineni sõnul maha jääda, kui reisija on registreerunud lennule viimasel hetkel. «Kui reisija valib transiitlendudel minimaalse ümberistumisajaga lennud, on risk suurem, et pagasit ei jõuta lennukitest ümber laadida,» rääkis ta.

Eskelinen selgitas, et reisija jõuab küll vahetada terminale või väravaid, kuid alati ei jõuta lennult lennule ümber laadida pagasit.

Mida aga teha, kui sihtkohas selgub, et pagasiga on midagi juhtunud?

«Kui reisija kohver ei ilmu pagasilindile, on ilmudes katki või on kohvrist osa asju puudu, tuleb üles otsida ametiisik, kes koostab pagasiraporti. Üks eksemplar raportist, kus on ka hilisemateks arupärimisteks vajalik kontaktnumber, jääb reisijale,» selgitas Eskelinen.

Ametiisik lepib tema sõnul reisijaga kokku pagasi kättetoimetamise, parandamise, asendamise või kahjude hüvitamise või annab nende küsimuste selgitamiseks selle lennufirma kontaktnumbri, kes reisijat viimasena transportis. «Reisijale antakse vajadusel tualett-tarvete kott,» lisas Eskelinen.

Et suurendada oma pagasi õigeaegse kohalejõudmise tõenäosust, tuleb see lennufirma avalike suhete juhi sõnul nõuetekohaselt pakkida ning varustada kohver või kott mingi iseloomuliku paela või muu sellisega.

«Pagasita jäänud reisijal tasub pagasi kiireks leidmiseks kirjutada kirjalik raport, et asuda pagasit otsima. Selleks tuleb pöörduda konkreetset lendu teenindava pagasiteeninduse osakonna agendi poole. Et kiirendada pagasi leidmist, tuleks võimalikult täpselt kirjeldada pagasi eriomadusi (värv, suurus, materjal, firmamärk ning muud eritunnused),» rääkis ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles