Odavlennufirmad kompenseerivad pagasikadu kõige kehvemini

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Lennutranspordi tarbijanõukogu (AUC) uuringu järgi on suuremad odavlennufirmad Ryanair ja Easyjet kõige kehvemad kahjustatud või kaotatud pagasi kompenseerijad.


2007. aastal saatsid erinevad lennufirmad üle maailma 42 miljonit kohvrit valesse kohta või kahjustasid neid ning kaotasid jäljetult enam kui miljon kohvrit, kirjutab BBC.

Varasemate aastatega võrreldes on probleeme tekitanud pagasi hulk kasvanud: 2006. ja 2005. aastal oli probleeme vastavalt 34 ja 30 miljoni reisikohvriga. AUC hinnangul võib lennureisijate arvu kasv viia aastaks 2019 selleni, et probleeme tekib juba 70 miljoni kohvriga aastas.

AUC uuringu järgi ei kompenseerita reisijatele kadusid õiglaselt.

Easyjeti ja Ryanairi puhul selgus, et nad saadavad pagasi valesse kohta või kaotavad ära teistest väiksema tõenäosusega, kuid kui see kord juba juhtub, on kompensatsiooni teiste firmadega võrreldes raskem saada.

Kaebused näitasid, et reisijatelt küsitakse mõnikord tšekke iga kaotatud kohvris olnud eseme kohta. Juhtus ka seda, et lennufirma võttis arvesse esemete väärtuse languse.

AUC esimees Tina Tietjen ütles uuringutulemusi kommenteerides, et kui midagi läheb valesti, peaksid lennufirmad olema valmis reisijatele õiglast kompensatsiooni maksma.

Ka hilinenud pagasi puhul võivad reisijad jääda tühjade kätega. «Lennufirmad ei hüvita neile täielikult kulusid, mis kaasnevad teatud esemete ostmisega, mida tuleb teha pagasit oodates,» ütles ta.

Mõned väljavõtted AUC aruandes kirjeldatud juhtumitest:

*Ryanairis kehtib kompenseerimisel sageli 15 naela (250 krooni) piirang sõltumata pagasi hilinemise pikkusest.

*Lennufirma Jet2 keeldub hüvitamast alla 30-naelaseid (500-krooniseid) nõudeid.

*Reisija tahtis kaotatud kohvri eest saada 1120 naela (18 700 krooni), kuid tal polnud vastavaid tšekke. Lennufirma maksis 79,34 naela (1324 krooni).

*Nõue lennu ajal purunenud surfilaua eest küündis 768,99 naelani (12 834 kroonini). Reisijale pakuti vaid 66,95 naela (1117 krooni), kuna tal polnud tšekki ja laud oli kolm aastat vana.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles