Reisijad on nõus lennukis istme tagasi laskmise eest maksma

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taha lastud iste
Taha lastud iste Foto: Vida Press

Värskest uuringust selgus, et inimesed on nõus lisa maksma selle eest, et nad saaks oma istme tagasi lasta ning ka selle eest, et nende ees olevad inimesed seda teha ei saaks.

Kuigi istme seljatoe tagasilaskmine on igas lennukis võimalik, siis tavapäraselt seda ei tehta ning kindlasti kaasneks sellega ka taga istuva reisija pahameel. Vaid mõnes uuemas lennukis on võimalik iste taha lasta nii, et see teisi reisijaid ei häiri, vahendab Independent.

Kaks Ühendriikide professorit leidsid sellele probleemile aga lahenduse, kus reisijad peaksid selle õiguse eest maksma või saaksid just raha selle eest, et nad seda ei tee. Christopher Buccafuso ja Christopher Jon Sprigman viisid New Yorgis läbi uuringu, et selgitada, kui palju oleksid reisijad nõus maksma.

Keskmiselt oleksid inimesed valmis enda taga istuvale inimesele kümme eurot, et nad saaksid istme taha lasta. Samas oleksid inimesed nõus laskma ees istuval reisijal istme taha laskma 35 euro eest, seega nõuavad nemad hoopis kõrgemat hinda.

Siiski oleksid taga istuvad inimesed nõus maksma 16 eurot, et nende eesolevat istet taha ei lastaks ning ees istuvad reisijad sooviksid saada 37 eurot valuraha selle eest, et nad seda teha ei saa.

Kahe professori hinnangul lõpetaks selline süsteem kõiksugu vaidlused ja pahameele, sest oma soovide eest tuleks lihtsalt maksta. Nende hinnangul tuleks lendudel jookide eest samuti maksta ning neid ei tohiks jagada tasuta.

Veel selgus, et reisijad sooviksid parema meelega, et teised ostaksid nendele lennu ajal privileegide saamise eest jooke, sest siis ei peaks arvestama sularahaga. Professorite arvates võidaksid nii kõik, sest kasu saaksid need, kes soovivad oma istet taha lasta või kes soovivad, et seda ei tehtaks ning lisaks on muresid vähem ka pardameeskonnal, sest kliendid on õnnelikud. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles