Millele välismaal autot rentides tähelepanu pöörata?

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rendiauto
Rendiauto Foto: SCANPIX

Välismaal reisides auto rentimine on eestlaste seas viimase aastaga kasvanud suuresti kasvanud., mistõttu kasvab ka tähelepanematusest tulenevate probleemide hulk.

Kuigi üha populaarsemaks muutuv auto rentimine on tänapäeval lihtne ja mugav, nõuab see Europcar Eesti välisbroneeringute juhi Olle Metsa sõnul põhjalikku eeltööd ja tähelepanelikkust, et vältida reisil ebameeldivaid üllatusi ning ootamatuid kulutusi.

Rendiauto broneeritakse sageli juba Eestist ette, et hoida kokku kohapeal meelepärase sõiduki leidmisele kuluvat aega. Broneerides tuleks hoolikalt tutvuda renditingimustega, et autole järgi minnes ei tekiks ebameeldivaid üllatusi.

«Tihti tuleb ette olukordi, kus autole järgi minnes tuleb üllatusena, et rendi eest küsitav summa erineb broneeringus kajastatust. Oluline on mõista, et broneeringu puhul on tegemist tellimusega, mitte lepinguga. Selles toodud maksumus on eeldatav ega sisalda lisateenuseid, näiteks kindlustust ja lisavarustust. Lõplik maksumus fikseeritakse kohapeal sõlmitavas rendilepingus. Selleks, et lepingusse ei saaks aga lisateenuseid, millega ei ole nõustutud, tuleks see enne allkirjastamist hoolikalt üle kontrollida,» ütles Mets.

Sageli kipub ununema, et auto rentimiseks välismaal on vajalik juhi nimel kehtiv krediitkaart. «Tänapäeval ollakse harjunud teenuste eest tasumisel kasutama krediitkaardiomadustega deebetkaarte. Selle sobivus sõltub aga konkreetsest auto väljastajast ning tuleks tellimuse tegemisel üle täpsustada. Üldine nõudmine on, et lepingu sõlmimisel peab olema krediitkaart juhil, kelle nimele on vormistatud tellimus. Kui tal seda ei ole, tuleb lepingusse kanda lisajuht, mis on aga tasuline,» ütles Mets.

Autot broneerides tuleks jälgida, kellelt see tellitakse - kas otse rendifirmalt või vahendajalt. «Auto tellimine vahendajalt tähendab, et nõustutakse vahendaja tingimustega, mis võivad aga erineda rendifirma omadest, näiteks kindlustustingimuste osas. Vahendajat kasutades õnnestub tihtipeale saada veidi parem hind, kuid probleemide korral ei saa abi mitte auto väljastanud ettevõtjalt, vaid pöörduda tuleb vahendaja ehk selle poole, kellelt auto telliti,» lisas Mets.

Rendilepingu sõlmimisel soovitab Mets kirjutada sellesse kindlasti loetavalt oma e-posti aadress. «Paljud jätavad selle kirjutamata või on aadress loetamatu. Arvatakse, et sinna hakatakse reklaame saatma, kuid tegelikult kasutatakse seda informeerimiseks, näiteks tagastatud autol avastatud kahjustusest. Harvad ei ole olukorrad, kus juba reisilt tagasi kodus olles avastatakse, et krediitkaardilt on lisasummasid broneeritud ja ollakse häiritud, et keegi ei ole sellest teavitanud. Tegelikkuses võib aga põhjus peituda valesti välja loetud e-posti aadressis».

Rendiauto soovitakse tihtipeale kiiresti kätte saada, kuid soovitav on varuda aega, et uurida rendifirmalt piirangute ja lisatasude kohta nii auto kasutamisel kui läbida plaanitaval marsruudil. «Osal firmadel on rendiautole kehtestatud läbisõidupiirangud, riikides kehtivad teemaksud või piiriületustasud naaberriiki sisenemisel. Samuti ei lubata rendiautosid näiteks igal pool praamile või ei kehti sellisel juhul kindlustus,» lisas Mets.

Autot vastu võttes tuleks muuhulgas ka hoolikalt võrrelda rendilepingus fikseeritud ja autol reaalselt nähtavaid kahjustusi ning paluda kõik avastatud kahjustused enne sõidu alustamist lepingusse märkida. «Kahjustuste detailne fikseerimine aitab vältida olukorda, kus hiljem esitatakse kliendile pretensioon kahjude tekitamise kohta, mida ta põhjustanud ei ole,» sõnas Mets.

Rendiperioodi lõppedes tuleks auto tagastada kontori lahtiolekuaegadel, kuna klient on sõiduki eest vastutav hetkeni, mil töötaja on selle üle vaadanud. «Tagastades auto väljaspool kontori lahtiolekuaegu, tasub teha sõidukist ja näidikutest fotod, et fikseerida seisukord ja vältida võimalikke edasisi vaidlusi kahjustuste põhjustamise teemal. Samuti tasub tagastamisel silmas pidada, et rendiperioodiks on 24 tundi. See tähendab, et kui võtta auto esmaspäeval kell 12.00 ja tagastada teisipäeval kell 15.00, siis tuleb renti tasuda juba kahe päeva eest,» lisas Mets.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles