Lennujaamades hakatakse kasutama näotuvastussüsteemi

Johanna Vahuri
, Reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Näotuvastussüsteem
Näotuvastussüsteem Foto: KLM

Schipholi lennujaam hakkab esimesena katsetama uut süsteemi, mis võimaldab inimesi kergemini ja kiiremini pardale lasta.

Spetsiaalne uks tunneb ära inimeste näo ning seega ei pea reisijad enam näitama pardale minekul passi ega ka pardakaarti. Praegu käivad lennujaamas katsetused, kui kiire, täpne, usaldusväärne ja kliendisõbralik see süsteem on, vahendab Lonely Planet.

Pilootprojekt kestab vähemalt kolm kuud ning sel perioodil peavad kõik lennule registreerijad end lisaks uue näotuvastussüsteemi läbimisele ka tavapäraselt identifitseerima. Projekti katsejäneseks on Hollandi lennufirma KLM, kelle töötajad on pidevalt ka värava juures ning aitavad inimestel uuendusega toime tulla.

Praegu peavad reisijad skannima pardakaardi, passi ja seejärel näo ning kuigi see võib tunduda mõne kliendi jaoks nende turvalisuse rikkumisena, on lennufirma kinnitanud, et kõik andmed kustutakse.

Schipholi lennujaam soovib järgmisel aastal pälvida juhtiva digitaalse lennujaama tiitli ning tõsta sellega töö efektiivsust. Amsterdami lennujaam tõi koostöös KLMiga reisijateni ka uuendusliku röntgenmasina, mis reisijad omamoodi läbi valgustab. Lisaks on Schipholi lennujaamas liikvel robotid, kes aitavad reisijatel õiged väravad üles leida. Veel katsetatakse lennujaamas tehnoloogiat, mis võimaldaks nii vedelikud kui ka arvutid turvakontrolli ajaks käsipagasisse jätta. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles