Estonian Air tunnistab puudust, kuid Rebasele hüvitist ei maksa

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Toomas Huik

Lennufirma Estonian Air tunnistas meelelahutusärimehe Peeter Rebase Facebooki postitatud pretensiooni peale, et klientide teavitamise korraldamisel on firmal kõvasti arenguruumi ja ses osas on reisijate pahameel õigustatud. Hüvitist firma Rebasele aga siiski ei maksa.

Tühistatud lennu tõttu üle viie tunni Stockholmi lennujaamas ootama pidanud Rebane heitis Estonian Airile muu hulgas ette, et firma ei jaganud oma klientidele mingit infot. Samas saadavad näiteks Skandinaavia lennufirma SAS ja sakslaste Lufthansa reisijatele muudatuste korral mobiiltelefonile lühisõnumi.

Teavitussüsteem tulekul

Esialgses vastuses Rebasele märkis lennufirma sotsiaalmeedia projektijuht Triin Tammert, et taoline SMS-teavitussüsteem on nende jaoks liiga kallis. Tarbija24`le kommentaari andnud Estonian Airi kliendisuhete juht Martin Kaerlepp sõnas aga järgmist: «Estonian Air tunnistab, et klientide operatiivse teavitamise korraldamisel lennugraafikust kõrvalekallete korral on kõvasti arenguruumi ning klientide pahameel on siinkohal igati õigustatud.»

Kaerlepp lisas, et lennufirmas käib juba tõsine töö selle kallal, et leida inimeste teavitamiseks praegusest parem lahendus. «Intensiivne töö selle kallal käib ja püüame välja töötada sellise lahenduse, mis arvestaks eri olukordadest tulenevaid vajadusi, oleks universaalne ja teenus oleks kättesaadav erinevatest müügikanalitest pileti ostnud inimestele,» täpsustas firma esindaja oma kommentaaris.

Samas jäi Kaerlepp seisukohale, et Rebasel ei ole õigust kompensatsioonile. Nimelt käsitleb Estonian Air Rebase reisi tühistamist tehnilistel põhjustel ettenägematu lennugraafikust kõrvalekaldena ja sellisel juhul pole hüvitise maksmist ette nähtud.

Erakorraline viga või mitte?

«Kompensatsioonidele on õigus juhul, kui tegemist ei ole erakorraliste asjaoludega. Sellised asjaolud võivad eelkõige esineda poliitiliselt ebastabiilsetes oludes, asjaomase lennu tegemiseks sobimatute ilmastikutingimuste tõttu, turvalisust ja lennuohutust mõjutavate asjaolude ilmnemine, ettenägematute lennuohutusega seotud vajakajäämiste ning streikide korral,» jätkas ta.

Rebase avalduse kohaselt ei vasta selline tõlgendus aga tõele ja ta märkis Euroopa Kohtus tehtud otsustele viidates, et lennuki tehnilist riket ei peeta eriolukorraks, mille puhul lennufirma hüvitise maksmisest pääseb.

Kaerlepp lisas selgituseks, et erakorraline asjaolu on see, mida poleks saanud vältida isegi siis, kui oleks võetud kasutusele kõik sobivad meetmed. Rebase lennu puhul avastatigi «ettenägematu lennuohutusega seotud vajakajäämine» lennu teeninduse käigus ning seetõttu käib antud juhtum Estonian Airi seisukohast just erakorraliste asjaolude alla.

Väljavõte Estonian Airi eeskirjast

Lennu tühistamine

Estonian Air või Estonian Air Regional pakub Teile käesolevaga valikut alloleva vahel:

  • a) kogu pileti ostuhinna tagasimaksmine seitsme päeva jooksul (sularahas, elektroonilise pangaülekandena, pangakorralduse või –tšekkidena või, Teie allkirjastatud nõusoleku korral, reisitšekkides ja/või muudes teenustes) ärajäänud reisi osa või osade eest ning juba toimunud reisi osa või osade eest, kui lend ei täida enam Teie algse reisiplaani otstarvet, ning vajadusel esimesel võimalusel toimuvat tagasilendu esimesse väljumiskohta; või
  • b) esimesel võimalusel ja võrreldavatel reisitingimustel toimuv marsruudi muutmine Teie lõppsihtkohta; või
  • c) võrreldavatel reisitingimustel toimuv marsruudi muutmine Teie lõppsihtkohta Teile sobival hilisemal kuupäeval, olenevalt vabadest kohtadest.

Lisaks pakutakse Teile Estonian Airi või Estonian Air Regionali poolt tasuta:

  • a) ooteajaga võrreldes piisavat sööki; ja
  • b) võimaldatakse kaks telefonikõnet, teleksi- või faksisõnumit või elektronkirja.

Kui seoses lennu tühistamisega on Teie marsruuti muudetud ning uue lennu mõistlikkuse piires oodatav väljumisaeg on vähemalt järgmisel päeval pärast tühistatud lennu kavandatud väljumisaega, pakutakse Teile Estonian Airi või Estonian Air Regionali poolt:

  • a) hotellimajutust juhtudel kui lendu tuleb oodata üks või mitu ööd; või kui Teil tuleb lendu oodata üks või mitu ööd enda kavandatust kauem; ja
  • b) transporti lennujaama ja majutuskoha (hotell või muu) vahel.

Reisijatel on õigust saada lennu tühistamise eest hüvitist kuni:

  • a) 250 euro ulatuses kõikide kuni 1500 kilomeetri pikkuste lendude puhul;
  • b) 400 euro ulatuses kõikide üle 1500 kilomeetri pikkuste ühendusesiseste lendude ning kõikide muude 1500-3500 kilomeetri pikkuste lendude puhul;
  • c) 600 euro ulatuses kõikide muude kui punktides (a) või (b) nimetatud lendude puhul.

välja arvatud järgmistel juhtudel:

  • a) Teid on tühistamisest teavitatud vähemalt kaks nädalat enne kavandatud väljumisaega; või
  • b) Teid on tühistamisest teavitatud vähemalt seitse päeva kuni kaks nädalat enne kavandatud väljumisaega ning Teile on pakutud võimalust marsruuti muuta, mis võimaldab Teil välja lennata mitte rohkem kui kaks tundi enne kavandatud väljumisaega ja jõuda lõppsihtkohta hiljemalt neli tundi pärast kavandatud saabumisaega; või
  • c) Teid on tühistamisest teavitatud hiljem kui seitse päeva enne kavandatud väljumisaega ning Teile on pakutud võimalust marsruuti muuta, mis võimaldab Teil välja lennata mitte rohkem kui üks tund enne kavandatud väljumisaega ja jõuda lõppsihtkohta hiljemalt kaks tundi pärast kavandatud saabumisaega; või
  • d) Estonian Air või Estonian Air Regional tõestab, et lennu tühistamine on põhjustatud erakorralistest asjaoludest, mida ei oleks saanud vältida isegi siis, kui oleks kasutusele võetud kõik vajalikud meetmed.

Kui Teile on pakutud võimalust jõuda sihtkohta asenduslennuga teist marsruuti pidi nagu on kirjas lõik I. punktid (b) või (c), ning saabumisaeg ei ületa algselt broneeritud lennu kavandatud saabumisaega üle: (a) kahe tunni kuni 1500 kilomeetri pikkuste lendude puhul; või (b) kolme tunni kõikide üle 1500 kilomeetri pikkuste ühendusesiseste lendude ning kõikide muude 1500-3500 kilomeetri pikkuste lendude puhul; või (c) nelja tunni kõikide muude kui punktides (a) või (b) nimetatud lendude puhul, võib Estonian Air vähendada ülalnimetatud ettenähtud hüvitist 50%.

Ülaltoodud tekstis on väljendi “lõppsihtkoht” tähenduseks registreerimislauas esitatavale piletile märgitud sihtkoht või vahetute ümberistumistega lendude korral viimase lennu sihtkoht; arvesse ei võeta olemasolevaid ümberistumisega asenduslende, kui peetakse kinni esialgsest kavandatud saabumisajast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles