Lennufirma paneb omanikuta pagasi oksjonile

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paljud suured Euroopa lennujaamad ei ole tänavu suvel suutelised pagasit reisijatega koos sihtpunkti toimetama.
Paljud suured Euroopa lennujaamad ei ole tänavu suvel suutelised pagasit reisijatega koos sihtpunkti toimetama. Foto: Toomas Huik

Küsimus, mis saab kaduma jäänud kottidest ja kohvritest, vaevab ilmselt mitmete lennureisijate päid. Selgub, et osa lennufirmasid annab omanikuta asjad politseile, osa paneb need müüki.

Odavlennufirma Norwegian annab omanikuta pagasi pärast kolmekuulist otsinguaega üle politseile ja seal tegeldakse kohvritega edasi kui kadunud varaga, vahendas Aftenposten.no.

Sama praktika on ka ameeriklaste firmas Continental. British Airwaysil on aga omanikuta pagasiga tegelemiseks hoopis teistsugused reeglid.

Kottide ja kohvrite omanikke otsitakse kolm kuud, kui see tulemust ei too, saadetakse need oksjonile. Müügist saadud tulu annab British Airways heategevuseks.

Firma kinnitusel eemaldatakse siiski pagasist enne oksjonit isiklikud asjad, näiteks fotod ja muu sarnane. Hügieenitarbed ja meigivahendid lähevad samuti prügi sekka. Müüki ei panda ka pagasis olnud alkohoolseid jooke, need lähevad hoopis tolliameti käsutusse.

Ühel meelel andsid lennufirmad aga soovituse reisijatele: pagas tuleks märgistada omaniku kontaktandmetega nii väljast kui ka seest. Sellisel juhul on kadumisvõimalus minimaalne.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles