Kas valida reisikonsultant või broneeringusüsteem?

Johanna Vahuri
, reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reisikonsultant
Reisikonsultant Foto: SCANPIX

Kuigi on raske hinnata, kas inimesed kasutavad pigem reisikonsultandi või broneerimisüsteemide abi, on neil palju erinevusi, mida tasuks teada.

Viimasel ajal on kõik kolinud internetti ja nii broneerib enamik inimesi ka reisi just interneti vahendusel. Reisibüroode poole paljud enam ei mõtlegi pöörduda, kuid samas võib ette tulla olukordi, kus reisikonsultandi kasutamine on mõistlikum.

Kui on soov suure perega reisida või käia eriskummalistes paikades, pannakse reis tavaliselt algusest lõpuni ise kokku, sest see tuleb hinnalt soodsam. Reisibüroodel on küll vahendustasu, kuna agent teeb reisijate eest korraldustöö ära, kuid kui mõelda kokkuhoitud ajale, siis võib professionaali kasutamine ikka ära tasuda, rääkis Estraveli pressiesindaja Janika Ritson.

Põhilised hinnas ja ajas kaotajad on reisijad, kes väga tihti puhkusele ei sõida. Reisibüroodel on olemas kontaktid ning ligipääs mitmetele soodsatele pakkumistele, mida harva reisija ei pruugi ise internetiavarustest üles leida.

Tihti arvatakse, et majutuse broneerimine on ise odavam, kuid ka see ei vasta sageli tõele, sest jällegi on reisibüroodel erinevate paikadega kokkulepped, mis võimaldavad pakkuda püsikliendihinda, mis on pea alati internetis pakutavast soodsam, rääkis Ritson.

Tunne olukorda

Kui oled tihe reisija ja tead, mis ohud erinevatest portaalidest reise broneerides võivad varitseda, siis võid julge südamega seda tegevust jätkata. Siiski ei ole harvad juhud, kus läbi interneti reisi broneerinud inimene pöördub lõpuks ikkagi brüoo poole, et mõnelt inimeselt nõu küsida. Reisisellid, kes ei tee korralikult eeltööd, ei pruugi teada, et mõnda riiki sisenemiseks on vaja näidata ka tagasisõidupiletit või piisavaid rahalisi ressursse. See võib piiril aga hulgaliselt probleeme tekitada.

Kõige enam vajavad reisijad abi siis, kui lennuliikluses on tõrked, rääkis Ritson. Siis tekivad lennujaamades pikad järjekorrad inimestest, kes otsivad alternatiive. Sellisel juhul saavad bürood aidata aga vaid neid, kes on büroost ka pileti ostnud.

Internetist ostmisel lisanduvad hinnale tihti peidetud tasud. Nii meelitatakse klient ligi, sest hind on soodne, kuid mida lähemale maksmisele jõuda, seda suuremaks see number kasvab. Nii lisatakse näiteks broneeringutasu, krediitkaarditasu ja muud seesugust.

Lisaks võib inimene probleemi korral oma murega üksi jääda, sest internetiportaalid pakuvad küll klienditeenindust, kuid seda tavaliselt vaid tööpäeviti ning üheksast viieni. Teatavasti ei planeeri probleemid oma teket nii täpselt, mistõttu võib abi olla kättesaamatu.

Kogenud reisijad võivad üldjuhul muretult oma reise ka ise edasi broneerida, sest teavad, millesse end mässida võivad ja kuidas sellest jamast välja rabeleda. Ühtlasi on õige, et lühemad marsruudid ja otselennud võivad internetist ostes soodsamad olla, sest kaob ära agenditasu.

Mõistlik on aga kasutada kodumaiseid broneeringusüsteeme, sest vaid siis kaitseb klienti ka Eesti tarbijakaitseseadus. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles