Asjad, millest piloodid tavaliselt ei räägi

Johanna Vahuri
, reisiportaali toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Piloot
Piloot Foto: SCANPIX

Lennuhirm ei ole midagi ebatavalist, kuid siiski ei ole paljud reisijad teadlikud sellest, kuidas üks lennuk toimib ning mida seal tegelikult karta on.

Quora internetilehel, mis on mõeldud küsimuste esitamiseks ja vastuste saamiseks, küsiti piloodi käest, kas on olemas asju, mida nad kindlasti inimestele ei räägiks. Piloot Bruno Gilossen selgitas, millised need teemad on ja miks ta neid ei jaga.

Turvakontroll

Tegelikult on mitmeid viise (kui palju, seda ma ei ütle), kuidas turvakontrollist mööda hiilida või keelatud asjadega ikka läbi pääseda. Sellest, mis need nõrgad kohad on, me kindlasti ei räägi, sest sellise informatsiooni levitamine oleks lollus või isegi kriminaalne.

Privaatsus

Reisijatel ja meeskonnaliikmetel on õigus privaatsusele, mistõttu ei levita me kunagi infot, mis puudutab isikuandmeid. Nii ei räägi me ka kunagi, kui keegi kuulus peaks meie lennule tulema.

Ettevõte

Turvalisuse ning ettevõttega seotud aspektid on konfidentsiaalsed ning need ei tohi ettevõtte siseringist välja jõuda. Turvalisusega seotud asjadest ei räägi me kahel põhjusel. Esiteks seepärast, et kedagi ei tohi avalikult süüdistada, sest vastasel juhul ei julgeks keegi enam kõva häälega mõnest veast rääkida. Teiseks ei mõista enamik inimesi lennukite toimimist ja paljud arvavad, et ainult katkise lambipirni tõttu võib lennuk juba alla kukkuda.

Siinkohal saab süüdistada ka liialt agaraid ajakirjanikke, kes alati tahavad saada loo kätte. Nii ilmuvad süütud lood, kus näidatakse näpuga mõnele firmale juhtumi pärast, mis oleks võinud aset leida ükskõik kus ning mis tegelikult ei olegi nii eriline.

Arusaadavalt ei salli lennufirmad meediaväljaannete negatiivset kajastust. Kui lennuki konstruktsioonis leitakse mõni viga, antakse sellest teada tootjale ja kui tegu on veaga, mis võiks juhtuda ükskõik kellega, teavitatakse sellest ka teisi lennufirmasid.

Firmasaladused hoitakse enda teada samadel põhjustel, nagu seda teevad ka kõik teised ettevõtted. Konkurentsi säilitamiseks ei tasu avatud kaartidega mängida.

Muidugi, kui tehnikaga peaks midagi juhtuma, siis laiem avalikkus ei saa selle keerukusest aru, mistõttu selgitustes selle olemust oluliselt ka lihtsustatakse. Seejärel kui keegi peaks välja kaevama selle pikema ja põhjalikuma selgituse, räägitakse, justkui nüüd oleks toimunud paljastus ja piloodid oleks tahtnud seda kõike varjata.

Peale selle ei ole midagi, mida piloot ei tohi avalikkusele rääkida, ühtegi vandenõuteooriat reisijate vastu ei ole olemas. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles